امیر سرتیپ نعمتی مطرح كرد؛

اجرای عملیات تركیبی مشترك برای ارزیابی مهارت نیروهای هوابرد نیروی زمینی ارتش

اجرای عملیات تركیبی مشترك برای ارزیابی مهارت نیروهای هوابرد نیروی زمینی ارتش به گزارش سنج نیوز جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی بمنظور ارزیابی مهارت نیروهای هوابرد زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(نزاجا)، با به کارگیری یگان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیماهای سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز، با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش(نزاجا)، در حاشیه رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی با به کارگیری یگان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیماهای سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز بامداد امروز(سه شنبه، ۳۰ دی) با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.
وی ادامه داد: عملیات مشترک هوابرد برای ارزیابی مهارت کارکنان تیپ قهرمان ۵۵ هوابرد طرح ریزی شده، که از پادگان سرزمینی مستقیما توسط هواپیماهای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به منطقه هدف ترابری شده و در منطقه موردنظر فرود آمدند؛ سپس با به کارگیری ادوات زرهی شنیدار، ماموریت خودرا برای تصرف اهداف در منطقه ساحلی شروع کردند.
جانشین فرمانده نزاجا اشاره کرد: در آخر این عملیات عملکرد تیپ هوابرد در به کارگیری ادوات شنیدار و زرهی در منطقه هدف مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفت.
امیر سرتیپ نعمتی افزود: پشتیبانی و امنیت هوایی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش در اجرای ماموریت توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) انجام می شود.
وی با اشاره به هماهنگی بین نیروهای چهارگانه ارتش و تاثیر مهم آن در ارتقای توان دفاعی، اظهار داشت: کارکنان تیپ ۵۵ روی زمین از ادوات تهاجمی شنیدار بهره برده و با تیپ مکانیزه هجومی ما مشترک خواهند شد.
امیر سرتیپ نعمتی اشاره کرد: در این رزمایش عملیات مشترک در دو مرحله انجام می شود؛ مرحله اول تا فرود روی زمین و مرحله دوم پس از فرود نیروهای واکنش سریع بر روی زمین انجام می شود.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اشاره کرد: عملیات متحرک هوایی با هدف استفاده از بالگردهای شنوک و ۲۱۴ هوانیروز در دو بخش بر روی آب و در سطح و زیر سطح طرح ریزی و انجام شده و بدین ترتیب اهداف در عمق دریا و ساحل بطور همزمان منهدم شدند.




منبع:

1399/10/30
22:46:16
0.0 / 5
974
تگهای خبر: ایران , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز