۹۹۱ واحد صنعتی غیرفعال امسال راه اندازی مجدد شد

۹۹۱ واحد صنعتی غیرفعال امسال راه اندازی مجدد شد سنج نیوز: سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از احیاء و راه اندازی مجدد 991 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال از شروع سال 99 تا کنون در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور آگاهی داد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از وزارت صمت، اصغر مصاحب از احیا و راه اندازی مجدد ۹۹۱ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال از شروع سال ۱۳۹۹ تا کنون در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور آگاهی داد و گفت: با راه اندازی مجدد این واحدها، برای ۱۷ هزار و ۹۰ نفر اشتغالزایی یا تثبیت شغل شده است.
وی بیان کرد: الان در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور بیش از ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که حدود ۹۲۰۰ مورد از آنها غیرفعال و راکد هستند. بدین جهت در سال ۱۳۹۹، در اولین مرحله احیا ۱۵۰۰ واحد صنعتی و در بازبینی برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی مجدد ۲۰۰۰ واحد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: با بازگشت ۹۹۱ واحد صنعتی به چرخه تولید از شروع امسال، ۶۶ درصد از برنامه تدوین شده برای احیا صنایع کوچک و متوسط در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شده است.
مصاحب افزود: باتوجه به برنامه ریزی احیا ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیا شده بیش از ۶۳ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.
وی اشاره کرد: رشته صنایع شیمیایی با ۲۴۷ واحد، فلزی با ۲۳۴ واحد و غذایی با ۲۱۲ واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از شروع امسال به خود اختصاص داده اند.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدداً راه اندازی شده، بطور متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیا این واحدها بیش از ۳ هزار و ۳۵ میلیارد تومان بوده است.
مصاحب اشاره کرد: راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال بوسیله واگذاری به سرمایه گذار جدید، تامین مالی، ستاندن شریک سرمایه گذار، تامین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکاء و …، انجام شده است.
وی تصریح کرد: تجربه سالهای گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال نشان میدهد که در شش ماهه دوم سال، عملکرد بهتری در این عرصه اتفاق می افتد و امیدواریم این روند در سال ۱۳۹۹ نیز با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاه های مرتبط بیش از پیش محقق شود.
گفتنی است، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن حالا با دارا بودن ۵۰۱ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب وکار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۸۷ هزار و ۸۶۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۵۵۷ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.


منبع:

1399/09/16
13:06:27
5.0 / 5
1081
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز