پیش بینی وضعیت بورس در هفته آتی

پیش بینی وضعیت بورس در هفته آتی یك تحلیلگر بازار سرمایه با تاكید بر این كه وضعیت كنونی بورس را نمی توان با سال 1392 مقایسه كرد اظهار داشت: به نظر من برخلاف سال 1392 كه بورس ریزشی 4 ساله داشت این دفعه باتوجه به پارامترهای مثبت جهانی شاخص كل صعودی خواهد بود و به مرز یك میلیون و 650 هزار واحد تا یك میلیون و 700 هزار واحد خواهد رسید.


بهزاد صمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار نمود: شرایط بازار سرمایه و انتخابات آمریکا پیچیده و بازار سرمایه در اوج قیمت های خود بود. شاخص کل بر طبق تحلیل های تکنیکال به حمایت محکم خود رسیده است و می توان پس از این شاهد حرکت صعودی شاخص باشیم.
این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر این که بازار سرمایه ایران نتیجه انتخابات آمریکا را هضم کرده است ابراز کرد: البته سوابق تاریخی نشان میدهد که تاثیر هیجان انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران یک تا سه روز بوده و امروز هم سومین روز پس از انتخابات آمریکا است.
صمدی افزود: برداشت من از تابلوخوانی و حجم معاملات این است که شاهد ورود پول هوشمند به بازار هستیم. نوع تقاضا در سه ساعت نخست معاملات جمع کردن سهم های منفی است و بازار در نیم ساعت آخر شاهد محدوده های مثبت خواهد بود.
شاهد صفهای فروش سنگین نخواهیم بود
وی با تاکید بر این که فروشنده های هیجانی تخلیه شده اند اظهار داشت: دیگر شاهد صف های فروش سنگین نخواهیم بود. از هفته آتی بازار می تواند به اندازه یک تا سه هفته متعادل و رو به بالا باشد و به مرز یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد.
صمدی با تاکید بر این که انتظار می رود هفته آتی بازار سرمایه روندی مثبت داشته باشد توضیح داد: این بازار پس از انتخاب بایدن بعنوان ریاست جمهوری آمریکا حرکت معقولانه خودرا آغاز خواهدنمود و به مرور بهتر می شود.
وی با اشاره به وضعیت بازار پول اظهار داشت: البته رئیس کل بانک مرکزی نرخ سود بانکی را تا ۲۳ درصد هدایت کرد که واکنش های زیادی را در بازا سرمایه به دنبال داشت اما این مساله هم نمی توانداز حرکت صعودی بازار سرمایه جلوگیری کند.
این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: از نظر تکنیکالی انتظار می رود شاخص در فرآیند شکل گیری یک الگوی کلاسیک باشد. البته ممکنست فرآیند نوسانی بازار ادامه داشته باشد و پس از موج صعودی باز هم شاهد موج نزولی در بازار سرمایه باشیم، اما موج نزولی اساسا کوتاهتر از موج نزولی کنونی خواهد بود.
وضعیت با سال ۱۳۹۲ قابل مقایسه نیست
صمدی در ادامه با تاکید بر این که شرایط کنونی بازار سرمایه با سال ۱۳۹۲ قابل قیاس نیست توضیح داد: علاوه بر انتخاب بایدن بعنوان ریاست جمهوری آمریکا اتفاقات مثبت دیگری در جهان رخ داده است. نخست آن که خبرهای خوبی از کشف واکسن کرونا به گوش می رسد؛ از طرف دیگر طلا و اونس تضعیف شده و کامودی تی ها رشد کردند؛ درحالی که در سال ۱۳۹۲ بحران جهانی وجود داشت که شاهد ریزش ۴ ساله بودیم.
این تحلیلگر بازار سرمایه در آخر اظهار داشت: هم اکنون نرخ دلار بالای ۲۶ هزار تومان در ایران تثبیت شده است؛ گزارش عملکرد شرکتها عالی بوده و در بورس کالا نرخ ها همچنان بالا است که در سودآوری شرکت های بورسی تاثیر دارد.



1399/08/21
14:04:51
5.0 / 5
1335
تگهای خبر: آمریكا , ایران , ریاست جمهوری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز