اظهارات رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با عراقچی

اظهارات رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با عراقچی رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با سید عباس عراقچی اظهاراتی را درباره روابط دوجانبه با ایران و درگیری آذربایجان با ارمنستان بیان نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از روزنامه آذر نیوز، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان اظهار داشت: می توانم با رضایت خاطر بگویم که نوار مرزی آذربایجان - ایران کاملا باردیگر تحت کنترل قرار گرفته است. من به مردم آذربایجان و ایران در این زمینه تبریک گفته ام. به نیروهای مرزی مان دستور داده ام کاملا زیرساخت امنیتی این مرز را هر چه سریع تر ایجاد کنند. این اقدام شروع شده است. همانطور که در دیگر مسیرهای نوار مرزی ایران - آذربایجان نیز این گونه است، این مسیر هم مرز دوستی و برادری خواهد بود.
علی اف همین طور درباره پروژه های مشترک دو کشور بر روی رود ارس همچون در مناطق خداآفرین و قیزقلعه سی اظهار داشت: همانطور که می دانید به دولت دستور داده ام یک کارگروه ایجاد کنند. صمیمانه از ایران می خواهم هیئت مشابهی را برای مذاکره هر چه زودتر درباره این مسائل به کار بگیرد.
وی همینطور به حملات ارمنستان به شهر باردا در آذربایجان اشاره کرده و اظهار داشت: حملات بزدلانه ارمنستان غیرنظامیان ما را هدف گرفته است. چند سال پیش چندین موشک در باردا شلیک شد که ۲۱ نفر غیرنظامی جان باخته و بیش از ۷۰ نفر مجروح شدند. شمار جان باختگان ممکنست بیشتر شود. ارمنستان روز گذشته (۲۷ اکتبر) باردیگر به باردا حمله کرد و غیرنظامیان را هدف قرار داد. این حمله به جان باختن ۴ نفر همچون یک دختر ۷ ساله منجر گردید. ارمنستان که نمی تواند با ما در میدان جنگ روبرو شود، می خواهد با اقداماتی این طور بی رحمانه به ما حمله کند تا متوقفمان کند اما موفق نخواهد شد.
رئیس جمهور آذربایجان اظهار نمود که ارمنستان هر سه توافق آتش بس را نقض کرده است و بااینکه این کشور سبب تخریب آرامگاه ها، بناهای تاریخی و تعداد زیادی از ساختمان ها در آذربایجان شده است، هیچ چیز سبب متوقف شدن آذربایجان نخواهد شد.
علی اف در آخر ابراز اطمینان کرد که روابط دو جانبه با ایران بیش از این توسعه موفقیت آمیز خواهد داشت.




منبع:

1399/08/08
19:49:34
5.0 / 5
1340
تگهای خبر: ایران , رئیس جمهور , روابط , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز