حكم احتمالی دادستانی اوكراین برای مسؤلان سقوط هواپیمای اوكراینی

حكم احتمالی دادستانی اوكراین برای مسؤلان سقوط هواپیمای اوكراینی به گزارش سنج نیوز دفتر مطبوعاتی دادستانی اوكراین اطلاعیه ای درباره دریافت اطلاعات تكمیلی علل سقوط هواپیمای اوكراینی از ایران عرضه داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی دادستان کل اوکراین به دنبال وعده ایران به اوکراین در انتها دور دوم مذاکرات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در خصوص این که به کی یف تاییدیه مستند بازداشت شش فرد مظنون در سقوط هواپیما بوئینگ اوکراینی در ماه ژانویه و همینطور یکی از شواهد مادی در پرونده را می دهد، اطلاعیه ای عرضه داد.
در این اطلاعیه آمده است: بر مبنای توافق های بدست آمده توسط طرفین طی یک هفته، کارشناسان اوکراینی باید اطلاعات مفصل تری درباره رسیدگی به پرونده های کیفری در ایران و همچون تاییدیه مستند بازداشت شش فرد مظنون در سقوط هواپیما تقدیم کنند. ضمنا تا آخر اکتبر ایران قول داده است که به اوکراین یکی از شواهد مادی را هم بدهد که بر مبنای اطلاعات اولیه تبلت خدمه پرواز در ایام اول بعد از فاجعه توسط گروه امداد و نجات اوکراینی پیدا شده است.
در جریان مذاکرات دفتر دادستانی کل افزود که طرفین همینطور اسنادی را تایید کردند که طی ده ماه توسط اوکراین و در قالب کمک های حقوقی بین المللی به ایران فرستاده شد.

همینطور در این اطلاعیه آمده است: از ژانویه ۲۰۲۰ دفتر دادستانی کل پنج درخواست فرستاد که تنها پاسخ های کلی دریافت کرده است و یکی از آنها که در ارتباط با شش مظنون در ایران است به صورت کلی نادیده گرفته شد.

در ادامه این متن عنوان شد که «معاون دادستان کل اوکراین توجه دادستانی نظامی ایران را به ضرورت مجازات عادلانه مسئولین جلب کرد، چون که بر مبنای اتهامات مجازات حداکثر تا سه سال زندان در نظر گرفته می شود.»
دادستانی اوکراین تصریح کرد که بررسی فاجعه هواپیمای میهنی نمی تواند یک راز نظامی باشد، آنچه که ایران دائما با توجیه عدم عرضه اطلاعات به آن متوسل می شود.




منبع:

1399/08/01
21:33:41
5.0 / 5
1631
تگهای خبر: ایران , حقوقی , دادستان , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز