عضو شورای عالی سیاسی یمن:

آمریكا ادعای دخالت ایران در جنگ یمن را مطرح می كند تا بر منافع خود از این جنگ سرپوش بگذارد

آمریكا ادعای دخالت ایران در جنگ یمن را مطرح می كند تا بر منافع خود از این جنگ سرپوش بگذارد به گزارش سنج نیوز عضو شورای عالی سیاسی یمن با رد ادعای حمایت موشكی و پهپادی ایران از انصارالله اظهار داشت: به آمریكایی ها و سعودی ها گفتیم كه اگر با ایران حساب شخصی دارید به سراغ خودشان بروید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از سبا نت، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به این پرسش که تجاوز به یمن بمنظور فشار آوردن به ایران است اظهار داشت: این اظهارات غیر صحیح است برای اینکه میان ما و ایران پلی وجود ندارد که هدف قرار دادنمان سبب فشار بر ایران شود.
وی در گفت و گو با روزنامه آلمانی اشپیگل اشاره کرد: این اظهارات که قتل عام ملت یمن برای اختتام دادن به تهدیدات ایران است، مغالطه ای روشن از طرف آمریکا برای گمراه کردن جهان است.
الحوثی در ارتباط با گزارش های آمریکا در خصوص حمایت های موشکی و پهپادی ایران از یمن اشاره کرد: این اظهارات با مساله محاصره یمن تناقض دارد، آنها باید یک امر را انتخاب کنند؛ یا اینکه آنها ما را محاصره کردند (که یک حقیقت است) و شکست خوردند یا اینکه ما در محاصره نیستیم. نمی گردد هم محاصره باشیم و هم کمک نظامی از بیرون برای ما ارسال شود.
وی اظهار داشت: آمریکا در ارتباط با حمایت های ایران که غیر واقعی است، صحبت می کند تا بر آنچه از عربستان دریافت می کند و اموالی که در پشتیبانی از این جنگ به دست می آورد سرپوش قرار دهد، اگر ما مورد حمایت ایران هستیم آمریکا مستقیم به سراغ ایران برود، چرا به مردم یمن حمله می کند، حقیقت این است که هیچ حمایتی وجود ندارد.
محمد علی الحوثی اشاره کرد: به سعودی ها و آمریکایی ها و دیگر کشورها گفتیم که اگر با جمهوری اسلامی ایران حساب شخصی دارید به سراغ خود آنها بروید، چرا جنگ نظامی و اقتصادی را مقابل ما به کار می گیرید.




منبع:

1399/07/16
21:52:30
5.0 / 5
1300
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز