یوسفی:

حق نداریم در بیان انتقادات خود به شخصیت افراد توهین نماییم

حق نداریم در بیان انتقادات خود به شخصیت افراد توهین نماییم یك عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اصرار كرد كه كاربرد ادبیات نامناسب نسبت به مسئولان اجرائی موجب می شود تا مردم ناامید شده و از طرف دیگر زمینه سو استفاده دشمنان نظام اسلامی را فراهم می آورد.


مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کاربرد ادبیات نامناسب از طرف بعضی از نمایندگان نسبت به مسئولان اجرائی بیان کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه همه افراد قرار گیرد جایگاه حقیقی و حقوقی دیگران است. باید زمان مطرح کردن انتقادات نسبت به مسئولان اجرائی و کارگزاران نظام نظیر وزیر یا رئیس جمهور شخصیت حقیقی و حقوقی افراد را مدنظر قرار داده و انتقادهای خودرا در جهت سازندگی و اصلاح امور با ادبیات مناسب مطرح نماییم.
ایشان سپس اظهار نمود: هر نقدی باید سازنده باشد و فارغ از هر گونه توهین به افراد صورت گیرد. هدف اصلی ما باید مطرح کردن مشکلات و پیدا کردن چاره مناسب برای حل آنان باشد. مجلس در بعد قانونگذاری می تواند در حل مشکلات موثر واقع شود؛ بعنوان مثال مجلس یازدهم در این چند ماه چندین طرح دو فوریتی در زمینه تامین کالاهای اساسی مردم و یا تامین نهاده های کشاورزی تهیه کرده است، اما مسئولیت اجرای این قوانین به عهده دولت می باشد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در این مجلس ما شاهد تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرائی کشور بودیم بعنوان مثال بنده و همکارانم درباب واگذاری های شرکت هفت تپه مشکلات را مطرح کردیم و یا در بحث افزایش قیمت کودهای شیمیایی و همین طور توزیع نامناسب آن تذکرات خودرا به مسئولان امر مطرح کردیم یا بنده درباب واگذاری های زمین های شهرداری اهواز که بنا بود بر طبق قیمت برج دو واگذار شود تذکر خودرا مطرح کردم. در همه این موارد مطالبه گری ما در قالب قانون بود و هدف اصلی اصلاح امور می باشد.
ایشان سپس اشاره کرد: از طرف دیگر ما نباید به کسی تهمت بزنیم و یا به فردی اهانت نماییم و نمایندگان نمی توانند حکم قطعی درباب یک فرد مطرح کنند. بلکه وظیفه صدور حکم و برخورد قضایی با دستگاه قضایی کشور است. از طرف دیگر گاهی تذکرات نسبت به یک فرد وارد نمی گردد بلکه به یک تشکیلات و یا وزارتخانه باز می گردد ما حق نداریم تا در بیان انتقادات خود به شخصیت افراد توهین نماییم.
وی ادامه داد: همه ما کارگزاران نظام جمهوری اسلامی هستیم کاربرد ادبیات نامناسب موجب ناامید شدن مردم می شود اما اگر نقد سازنده داشته باشیم جلوی تخلفات بموقع گرفته شده و از پایمال شدن حقوق مردم نیز جلوگیری می شود. تذکرات نباید همراه با تنش و توهین باشد چونکه هم در داخل مردم ناامید می شوند و هم منجر به سو استفاده دشمنان در خارج از کشور می گردد. نه اعتقادات دینی ما و نه اخلاق و منش فرهنگ ایرانی به ما اجازه نمی دهد به شخصیت افراد توهین نماییم.



1399/07/13
13:50:58
5.0 / 5
1587
تگهای خبر: ایران , حقوقی , دستگاه , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز