تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان در كمیسیون صنایع

تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان در كمیسیون صنایع به گزارش سنج نیوز سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح «جهش تولید دانش بنیان» در جلسه امروز این كمیسیون اطلاع داد.


حجت الله فیروزی در گفتگو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر امروز(سه شنبه) کمیسیون صنایع جهت بررسی جزئیات طرح «جهش تولید دانش بنیان» اظهار داشت: در این نشست که با حضور نمایندگان دولت و مرکز پژوهش های مجلس برگزار گردید طرح «جهش تولید دانش بنیان» با رای نمایندگان تصویب گردید و آماده ارسال به صحن علنی مجلس است.
وی ادامه داد: برپایه این طرح هزینه های تحقیق و توسعه در شرکت های دانش بنیان بعنوان اعتبار مالیاتی این شرکت ها اختصاص داده می شود، به این معنا که هزینه های تحقیق و توسعه بعنوان مالیات پرداختی درنظر گرفته خواهد شد.
نماینده مردم فسا در مجلس افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بعنوان عضو ثابت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این طرح شناسایی شده است، واردات ماشین آلات خط تولید که پیش از این از معافیت مالیاتی برخوردار بود به منظور پشتیبانی از تولید داخل، مشمول پرداخت مالیات می شود؛ از 50 درصد درآمدهای ناشی از ورود ماشین آلات برای توسعه به شرکت های دانش بنیان اختصاص پیدا کند.
فیروزی تصریح کرد: در طرح جهش تولید دانش بنیان دولت موظف شد شرکت های دانش بنیان را به صورت تخصصی رتبه بندی کند.
او همینطور از بررسی لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن اطلاع داد و اظهار داشت: برپایه این طرح تأمین نیازهای کالاهای اساسی و اجناس ضروری مورد نیاز کشور از راه بخش تعاون انجام می گیرد.




منبع:

1399/07/08
23:31:38
5.0 / 5
1655
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , ریاست جمهوری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز