راه اندازی یك سامانه جدید برای تضمین آینده شغلی سربازان

راه اندازی یك سامانه جدید برای تضمین آینده شغلی سربازان به گزارش سنج نیوز همزمان با  چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس،  بانك انصار با همكاری ستاد فرماندهی نیروهای مسلح از سامانه باشگاه مشتریان ماهرسان پلت فرم جامع مهارت آموختگان كاركنان وظیفه به منظور تضمین آینده شغلی سربازان رونمایی نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از بانک انصار، در این مراسم مهدی رضایی مدیرعامل بانک انصار با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و آیین رونمایی از سامانه باشگاه ماهرسان اظهار داشت: با حمایت راهبردی ستاد نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، استقرار و پیاده سازی این سامانه که از دو سال پیش آغازشده بود با تلاش مستمر و شش ماهه معاونت فناوری و اطلاعات بانک انصار نهایی و آماده بهره برداری است.
وی بابیان اینکه با استقرار این سامانه می توانیم با دسته بندی و تجمیع اطلاعات کارکنان وظیفه آینده شغلی آنان را فراهم نماییم، اضافه کرد: این سامانه مشوقی برای حضور سربازان با ارائه خدمات مشاوره ای، تقویت روحیه امید به آینده با ایفای نقش مستقیم از جانب تمام دستگاه های متولی اشتغال و تشکیل اکو سیستم اشتغال به منظور کاهش بیکاری و از بین بردن آن است.
رضایی با اشاره به اهمیت ایفای مسئولیت های اجتماعی هم راستا با اهداف اقتصادی بانک، افزود: رویکرد بانک انصار در این خصوص توجه به منافع جمعی، ایجاد تعادل بین اکوسیستم دینی، اجتماعی و اقتصادی برای پاسخگویی به نیاز های جامعه، توسعه روحیه مشارکت پذیری و ایجاد آسایش فکری برای خانواده ها بعنوان هسته های مرکزی اجتماع است.
وی اظهار داشت: این سامانه برای آخر دوره خدمت کارکنان وظیفه دارای مهارت و به منظور اشتغال زایی و معرفی آنان به بازار کار طراحی شده است.
سامانه ماهرسان برای پس از خدمت کارکنان وظیفه طراحی شده است
در ادامه سردار مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی بابیان اینکه مأموریت قرارگاه آموزش مهارت به سربازان جهت تضمین آینده شغلی آنان است اظهار داشت: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری در خلال ۱۰ سال قبل تابحال ۱۷۳ تدبیر در مورد مهارت آموزی سربازان وظیفه بیان شده که بیشتر از ۶۰ درصدآن فقط در بحث مهارت آموزی بوده است که نشان از نگاه ویژه رهبری به این امر است.
وی عنوان کرد: نقشه راه مهارت آموزی سربازان در یک برنامه پنج ساله از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ تعریف شده که به تأیید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم رسیده است که تا آخر سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ درصد خروجی سربازان مهارت آموز دست خواهیم یافت.
فرحی بابیان اینکه چهار مأموریت اصلی قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح ایجاد جذابیت، نشاط، مهارت و اشتغال زایی کارکنان است افزود: به صورت مخفف مأموریت ما جنم بخشیدن به سربازان برای کسب شغل است.
وی با اشاره به دو ابرچالش موجود در راه ایجاد اشتغال کارکنان وظیفه اظهار داشت: استفاده از ابر ثروت سرمایه انسانی برای از بین بردن ابرچالش بیکاری در جامعه و شکوفایی اقتصادی کشور است.
وی بابیان اینکه این قرارگاه تابحال موفق به امضای تفاهم نامه با ۲۲ وزارتخانه و نهاد شده است اظهار داشت: بر طبق این تفاهم نامه ها هر سرباز وظیفه، بعد از آخر دوره خدمت سربازی یک یا چند گواهینامه فنی و حرفه ای هم دارا است.
به قول وی این طرح در پنج گام، قبل از خدمت، بدو خدمت، حین خدمت، اوقات فراغت و بعد از آخر خدمت طراحی شده تا علاوه بر استفاده از ظرفیت سربازان در مدت دو سال خدمتشان در جهت امنیت ملی و تمامیت ارضی نظام بهره برداری از این ظرفیت با اشتغال زایی در اقتصاد و آبادانی کشور بهره برداری شود.
فرحی همینطور با عنوان اینکه در این سامانه نیازهای شغلی هر استان جمع آوری، ثبت و به افراد معرفی می شود، اظهار داشت: سامانه ماهرسان برای پس از خدمت کارکنان وظیفه طراحی شده است که افراد می توانند پس از آن عضو این سامانه شده تا علاوه بر استفاده از تسهیلات وام ازدواج، وام خرید لوازم خانگی و کمک هزینه اشتغال زایی استفاده کنند.
در این نشست امیر دریادار دو غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرباز ستاد کل و سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی در مورد هدف اصلی این سامانه که مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه است مطالبی را مطرح و عنوان کردند: این طرح با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی کشور، با انجام مشاوره شغلی و ارائه دوره های مهارتی متناسب با عنایت به منطقه جغرافیایی پیاده سازی شده است.
رحیمی پور همینطور اظهار داشت: با عنایت به این که این سامانه به سامانه های مربوط به اشتغال مثل وزارت کار مرتبط می باشد، سازمان ها، نهاد ها، صاحبان صنایع و تولیدکنندگانی که به نیروی کار ماهر نیاز دارند با استفاده این سامانه می توانند افراد مورد نیاز خود دسترسی یابند.
سردار مهری هم بیان نمود: در حقیقت این سامانه با دسته بندی نیروی کار برپایه توانمندی، تحصیلات و مهارت ها آنها را در اختیار صاحبان کار قرار داده تا بتوانند نیروی ماهر مورد نیاز خویش را در آن انتخاب کنند.
گفتنی است در انتها این مراسم هم زمان با رونمایی به صورت نمادین از سامانه باشگاه مشتریان ماهرسان، پلت فرم جامع مهارت آموختگان کارکنان وظیفه این سامانه فعالیت خویش را به صورت رسمی شروع کرد.



1399/07/04
12:16:08
5.0 / 5
1641
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز