سرقینی:

بعید می دانم خودروسازها دنبال دپو كردن باشند

بعید می دانم خودروسازها دنبال دپو كردن باشند به گزارش سنج نیوز سرپرست وزارت صمت در واكنش به انتشار تصاویری از دپوی خودرو در شمال كشور اظهار داشت: خودروسازها می دانند این كار جرایم سنگینی دارد و بعید می دانم با هدف افزایش قیمت آنرا انجام داده باشند ولی ما دستور دادیم مبحث را بررسی نمایند و به مردم نتیجه كار را اطلاع می دهیم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: گرانی خودرو بیشتر مربوط به بحث روانی است. مردم دوست دارند نقدینگی خودرا به کالا تبدیل کنند وگرنه روزانه ۳۶۰۰ تا تولید داریم و نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته ایم. پس در زمینه تولید مشکل نداریم.
وی ادامه داد: با اهمیت تر از این موضوع، تحویل خودرو است که نسبت به سال قبل ۳ درصد رشد داشته و با تحویل ۳۴۲ هزار خودرو امسال ۲ تا ۳ درصد هم رشد را دراین زمینه تجربه کرده اند و ما می توانیم همه تقاضای بازار را پوشش دهیم اما تلاش داریم که موضوع ثبت نام ها را همچنان حفظ نماییم که این مساله می تواند عطش بازار را فروکش سازد.
سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: مطمئن باشید که این قیمت ها، قیمت های درستی نیست و تفاوت قیمت کارخانه با بازار نباید اینقدر باشد. الان گفته می شود که خودرو ها دپو شدند تا با قیمت بالاتر عرضه شوند، در صورتیکه چنین نیست. ما در خودروسازی یک تولید تجاری داریم که مستقیم از خط تولید به بازار می رود و تولید مکانیکی آن است که به سبب کمبود قطعات به انبار رفته و به مجرد تامین قطعه، تجاری سازی شده است.
سرقینی در واکنش به انشار تصاویری درباره دپو خودرو در شمال کشور در خبرگزاری ایسنا، اظهار داشت: عکس ها را دیدم و دستور دادم این مساله را بررسی نمایند. اینکه یک خودرو قطعه ای کم دارد یا نه و بررسی این مساله کار دشواری نیست. خودروسازها می دانند این کار جرایم سنگینی دارد و بعید می دانم با هدف افزایش قیمت باشد ولی ما دستور دادیم بررسی نمایند و به مردم نتیجه کار را اطلاع می دهیم.
وی تاکید کرد: خودروسازان با دولت همراه هستند و از الان نمی توانیم دراین زمینه به قضاوت بنشینیم اما اگر خدایی نکرده چنین کاری از طرف خودروساز انجام شده باشد بعد از بررسی ها او را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می نماییم.




منبع:

1399/06/19
23:25:46
5.0 / 5
1941
تگهای خبر: خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز