بررسی تغییر آخر سال مالی برای تفریغ بودجه در كمیسیون برنامه و بودجه

بررسی تغییر آخر سال مالی برای تفریغ بودجه در كمیسیون برنامه و بودجه به گزارش سنج نیوز سخنگوی كمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی تغییر آخر سال مالی برای تفریغ بودجه در این كمیسیون اطلاع داد.


محمدمهدی مفتح در گفتگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه گفت‪: ‬ لایحه اصلاح مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی کشور که به مبحث آخر سال مالی کشور برای تفریغ بودجه پرداخته در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: برپایه روال فعلی اسناد هزینه کرد بودجه های جاری هر سال باید تا آخر فروردین ماه سال بعد برای انجام تفریغ عرضه شود و اسناد بودجه های عمرانی هم تا آخر تیر ماه باید تحویل داده شوند. اما در سال های اخیر به علت نامنظم بودن درآمدهای کشور و کمبود زمان برای هزینه کردن درآمدهای عمده در انتهای سال، در بعضی سال ها درخواست شده تا آخر سال مالی بودجه عمرانی به جای تیرماه آخر شهریور ماه قرار داده شود.
مفتح افزود: برپایه لایحه اصلاح مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی کشور درخواست شده تا با عرضه یکسال فرصت، بودجه های عمرانی به شکل مناسب تری هزینه شود، بحث بسیاری روی این مورد در کمیسیون انجام شد و نمایندگان به علت اینکه معتقد بودند، این لایحه عملا بودجه را دو ساله می کند با آن مخالفت کردند.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار نمود: این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیته مربوطه عرضه شد تا در صورت امکان رفع مشکل کمبود زمان برای هزینه کرد بودجه متناسب با قانون اساسی، گزارش آنرا به کمیسیون عرضه کند.
وی با اشاره به بررسی طرح استفساریه تبصره (62) قانون برنامه دوم توسعه که ناظر بر برداشت از صندوق ذخیره فرهنگیان بود در این کمیسیون اظهار داشت: نمایندگان به علت اینکه این طرح در عمل استفساریه نبوده و توسعه قانون محسوب می شد و احتمال رد آن توسط شورای نگهبان وجود داشت با آن مخالفت کردند ازاین رو جهت بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.
مقرر است کمیته طی جلسه ای با طراحان این استفساریه آنچه مدنظر آنهاست را متناسب با قانون تدوین کرده و به کمیسیون عرضه کند تا در شورای نگهبان هم نسبت به آن ایراد گرفته نشود.



1399/06/16
22:55:11
5.0 / 5
1867
تگهای خبر: كمیسیون , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز