یك استاد دانشگاه مطرح كرد:

تأمین امنیت بیمه شدگان باید از اولویت های بیمه باشد

تأمین امنیت بیمه شدگان باید از اولویت های بیمه باشد به گزارش سنج نیوز یك استاد دانشگاه اظهار داشت: اگر بیمه دارای مدیریت و برنامه ریزی قوی باشد، می تواند بسیار مددكار و كارآمد عمل كند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، حسن مطیعی لنگرودی کشاورزی را موفق ترین بخش اقتصاد کشور در میان سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات دانست و اضافه کرد: کشاورزی یک اقتصاد بسیار قوی با توانمندی بسیار بالا و بخشی است که جمعیت کشور از آن تغذیه می کند و از کارایی بالایی برخوردار است؛ به صورتی که دو بخش دیگر به هیچ وجه قابل مقایسه با آن نیست. ازاین رو روستاها بعنوان مراکز کشاورزی موقعیت بسیار توانمندی از نظر اقتصادی برای کشور دارند.
وی درمورد نقش بیمه ها در روستاها هم اظهار داشت: بیمه نوعی سرمایه گذاری است و منافع آن به خود شخص بازخواهد گشت و می تواند در زمینه های مختلف مانند کشاورزی سلامت و غیره باشد. مساله ای که هم اکنون مطرح است این است که متاسفانه در خیلی از موارد بیمه ها نتوانستند در مناطق روستایی مناسب عمل کنند و در مواقع بحرانی دستگیر کشاورزان باشند. البته اصولا در ایران بیمه ها جایگاه مناسبی ندارند و دلیل آن این است که بیمه ها درقبال هزینه ای که دریافت می کنند نمی توانند خدمات مناسبی را ارئه دهند.
لنگرودی درمورد چالش ها و محدودیت های بیمه ها هم اظهار داشت: مساله مهم هم اکنون این است که بیمه ها نیازمند حمایت و سرمایه گذاری بسیار بالا هستند و همینطور امکانات و زیرساخت های مناسبی هم می طلبد که در کشور ما وجود ندارد.
این استاد دانشگاه افزود: اگربیمه عملکرد مطلوبی داشته باشد بسیار با کارکرد آن موافق هستم، چون که معتقد هستم بدون بیمه نمی توان زندگی کرد، چونکه در تمام دنیا بیمه ها تمام مشکلات و مسائل را متقبل می شوند. بیمه در راس امور برای امنیت مردم است اما اگر کارایی چندانی نداشته باشد می تواند به عاملی دست و پاگیر تبدیل گردد.
وی تصریح کرد: مشکلی اصلی این است که تمام سیاستگذاری ها ابتدا به مراکزی که دارای اهمیت و اثرگذار در علوم سیاسی است پرداخته و به مراکز حاشیه ای و روستاها کمتر توجه می شود. درصورتی که برای دست یافتن به توسعه منطقه ای باید به تمام مراکز شامل حاشیه ای، دور افتاده و شهری به یک میزان نگاه شود. به معنای دیگر باید موقعیتی که برای مراکز شهرها در نظر گرفته می شود برای تمام مناطق در نظر گرفته شود. درواقع بیمه روستایی ابتدا باید بتواند آرامش خاطر را برای کشاورزان و روستاییان به وجود آورد و آنها بابت محصولات و دام خود هیچ نگرانی ای نداشته باشند.
لنگرودی با اشاره به اینکه تأمین امنیت بیمه شدگان باید از اولویت های بیمه باشد، اظهار داشت: امنیت کامل به این معناست که اگر کشاورزی محصولات خویش را بیمه می کند آرامش خاطری در قبال محصولات خود در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل، زلزه و غیره داشته باشد. چون که این آرامش خاطر باعث انگیزه بیشتر کشاورزان و روستاییان خواهد شد. ازاین رو بیمه می تواند بسیار مددکار و کارآمد باشد به شرطی که دارای مدیریت و برنامه ریزی قوی باشد.
این استاد دانشگاه درمورد همایش " روز روستا " که توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برگزار می شود، هم اظهار داشت: اصولا میزان برگزاری این قبیل همایش ها در کشور ما بسیار بالا است البته این به معنای عدم آشنایی با مشکلات روستاها و ندانستن راهکارها نیست، چون که مشکلات روستاها را می توان از راه فعالان و پژوهشگران حوزه روستا آگاه شد، چونکه آنها به مشکلات کشور و روستاها کاملا واقف هستند و می توان راهکارها را از تحقیقات و مقالات این دوستان استخراج کرد.




منبع:

1399/06/06
14:31:27
5.0 / 5
1859
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , بیمه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز