نشست هم اندیشی انجمن دوستی ایران و روسیه،

صلواتی: باید برای گرفتن سهم مناسب از بازار كار روسیه برنامه ریزی كرد

صلواتی: باید برای گرفتن سهم مناسب از بازار كار روسیه برنامه ریزی كرد به گزارش سنج نیوز عضو هیات رئیسه انجمن دوستی ایران و روسیه تصریح كرد كه روسیه در آینده نزدیك به نیروی كار ماهر نیاز خواهد داشت و ایران باید برای گرفتن سهم مناسب از این بازار الان برنامه ریزی كند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، صلواتی عضو هیات رئیسه انجمن دوستی ایران و روسیه در نشست هم اندیشی این انجمن اظهار داشت: در منطقه اوراسیا، روسیه مهمترین بازیگر اقتصادی آن است.
وی اظهار داشت: متاسفانه تمرکز حضور ایرانیان در سطوح مختلف دانشجو، مهاجران، سرمایه گذاری و غیره در منطقه اوراسیا نسبت به مراکز دیگر در آمریکا و اروپای غربی خیلی کم است.
صلواتی افزود: روسیه می خواهد به عراق، افغانستان و هند دسترسی پیدا کند و از سویی دنبال جذب نیروی کار و فکری و بخصوص نیروی کار ماهر است. الان روسیه و چین دنبال سهم خواهی از بازار کار و نیروی کا ماهر هستند و دارند سهم اروپای غربی و آمریکا را می گیرند و باید دید در این روند ایران چگونه می تواند سهمی از این درخواست را داشته باشد.
عضو هیات رئیسه انجمن دوستی ایران و روسیه خاطرنشان کرد: باید دید با این چشم انداز فعالان اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ما چه تمهیدی می اندیشند.
این اتفاق که برای روسیه برای نیازش به نیروی کار پیشبینی می شود را آلمان پیش از جهش اقتصادی پیشبینی می کرد و وقتی درهای کشورش را به روی نیروکار خارجی باز کرد کاملا حساب شده و برنامه ریزی شده بود. ازاین رو ما هم باید هوشمندانه این وضعیت را در آینده نزدیک پیشبینی نماییم تا نیروی کار ماهر ایران هم بتوانند سهمی از این بازار در همسایگی اش داشته باشد. کشورهایی مثل امارات نمونه خوبی هستند از روابط پایدار سیاسی و اقتصادی که امروز به نیروی کار و سرمایه گذار ایرانی نیازمند است و به سادگی نمی تواند در تحولات سیاسی، این روابط دستخوش تغییر شود. ازاین رو باید در روابط پایدار با کشورهای دیگر همین سمت و سو را دنبال نماییم.
وی تصریح کرد که باید فرصت های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی را جدی بگیریم و تبادل های فرهنگی و زبانی را گسترش دهیم.




منبع:

1399/06/01
22:58:42
5.0 / 5
1808
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز