كارل بیلت:

تروئیكای اروپا قویا با رویكرد آمریكا در قبال ایران مخالف است

تروئیكای اروپا قویا با رویكرد آمریكا در قبال ایران مخالف است نخست وزیر پیشین سوئد اعلام نمود كه سه كشور اروپایی با اقدام آمریكا در خصوص كوشش برای فعال سازی مكانیسم ماشه مخالف هستند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، کارل بیلت، نخست وزیر پیشین سوئد روز جمعه در واکنش به فعال سازی مکانیسم ماشه توسط آمریکا در توییتی نوشت: «آلمان، فرانسه و انگلیس با رویکرد غرب وحشی ایالات متحده مقابل ایران مخالف هستند. ما از تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم از اتخاذ هرگونه اقدامی که منجر به عمیق تر شدن ناهم اندیشی ها در شورای امنیت و یا نتایج نامساعد جدی در کار این شورا ایجاد می کند، اجتناب کنند.»
ایالات متحده آمریکا ضمن متهم کردن ایران به عدم پایبندی به توافق هسته ای، رسما شورای امنیت سازمان ملل را از خواست خود برای فعال کردن «مکانیسم ماشه» آگاه کرد.
تابحال این پیشنهاد آمریکا با مخالفت تمام قد کشورهای مختلف روبرو شده است؛ آنها اعلام نموده اند که آمریکا که خود ناقض برجام است نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده نماید.
در صورت فعال سازی مکانیسم ماشه، شورای امنیت یک ماه فرصت دارد قطعنامه ای را برای تمدید تحریم های هسته ای مقابل ایران تصویب کند؛ در غیر این صورت، تحریم ها خود به خود بازخواهد گشت.
هفته گذشته تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه ای در خصوص تمدید تحریم های تسلیحاتی مقابل ایران با شکست مواجه گردید.
این نخستین بار بود که آمریکا پیشنهادی را در شورای امنیت مطرح و تنها یک کشور (جمهوری دومینیکن) از آن حمایت کرد. کارشناسان سیاست خارجی این اتفاق را شکستی بی سابقه و خفت بار برای آمریکا و آنرا نشان از فروپاشی اقتدار پوشالی آمریکا دانستند.



1399/05/31
21:22:52
5.0 / 5
1782
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز