شاخص بورس در آستانه دو میلیون واحد

شاخص بورس در آستانه دو میلیون واحد به گزارش سنج نیوز بازار سرمایه اولین روز هفته را با چراغ سبز شروع كرد و شاخص كل بورس در آستانه دو میلیون واحد قرار گرفت.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه در معاملات امروز با ۴۶ هزار و ۹۴۶ واحد صعود به رقم یک میلیون و ۹۴۸ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۲ هزار و ۶۲۹ واحد رشد رقم ۵۲۵ هزار و ۴۴۹ واحد را ثبت نمود. معامله گران در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۵۹ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال انجام دادند.
ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گلگهر، س. نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه دارویی برکت، سرمایه گذاری غدیر، گروه پتروشیمی، س. ایرانی ها و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نمادهای پربیننده این بازار بودند.
ورود فرابورس به کانال ۲۰ هزار واحد شاخص کل فرابورس ۸۲۰ هزار واحد رشد و به رقم ۲۰ هزار و ۳۳۸ واحد رسید. معامله گران این بازار ۶۹۰ هزار معامله انجام دادند که ۵۹ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال ارزش داشت. پترومی مارون، نیروگاه زاگرس کوثر، بانک دی، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان و سرمایه گذاری صبا تأمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.
فهرست نمادهای پربیننده این بازار از پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان، مدیریت انرژی امید تابان هور، بانک دی، داروسازی کاسپین تأمین، هتل پارسیان کوث اصفهان و ریل پرداز سیر تشکیل شده اند.




1399/05/04
14:09:21
5.0 / 5
2388
تگهای خبر: ایران , سرمایه گذاری , صنعت , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز