مقابله با تحریم های آمریكا

مقابله با تحریم های آمریكا به گزارش سنج نیوز تصویب كلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریكا در منطقه در كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خیز بلند مجلس شورای اسلامی برای مقابله تمام قد با تحریم های ضدایرانی كنگره می باشد.


كمیسیون امنیت ملی بعد از تصویب یك فوریت طرح اعمال تحریم های جدید كنگره آمریكا، امروز جلسه ای فوق العاده را برای بررسی كلیات طرحی برگزار كرد كه مورد اجماع اكثریت نمایندگان با گرایش های مختلف مجلس و تایید رییس قوه مقننه است.
تصویب كلیات این طرح و تاكید وزارت خارجه بر واكنش قاطع مجلس نسبت به مصوبه كنگره، تكمیل كننده پازلی است كه خروجی آن اجماع تمامی اركان های نظام برای پاسخ دندان شكن جمهوری اسلامی ایران به اقدامات خصمانه آمریكاست.
بعد از برگزاری چندین جلسه با حضور روسا و نمایندگانی از فراكسیون های مختلف مجلس با علی لاریجانی و رسیدن به اجماع درباره پیش نویس طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریكا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 27 تیرماه یك فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریكا در منطقه را در ۸ بخش و ۶ ماده با رای قاطع به تصویب رساند كه به گفته علی لاریجانی، رای بالای مجلس نشانگر عزم ملت بر مبارزه با آمریكا است؛ لذا آمریكایی ها این پیام را به درستی درك كنند كه این اقدامات آنها مقابله با ملت ایران است و مجلس با تمام وجود مقابل این اقدامات خواهد ایستاد.
خیز بلند مجلس را كمیسیون امنیت ملی با تصویب كلیات این طرح آن هم در ایام تعطیلات مجلس برداشت ؛ جلسه ای كه در آن عباس عراقچی تاكید كرد كه تحریم های جدید آمریكا نقض آشكار برجام است.
همچنین معاون وزیر خارجه با اذعان به نقض بندهای ۲۶، ۲۸ و۲۹ برجام و لزوم عكس العمل مناسب برای پاسخ محكم جمهوری اسلامی ایران به این اقدام آمریكا گفت: ما همواره نقض برجام توسط آمریكا را به كمیسیون مشترك ایران و ۱+۵ گزارش داده ایم، وزیر خارجه نیز تاكنون چندین نامه برای موگرینی نوشته و خواسته بین كشورهای عضو برجام توزیع شود. با وجودی كه هنوز تا نقض فاحش و اساسی برجام فاصله داریم ولی موارد را به هیات نظارت گزارش می دهیم؛ درباره نحوه عكس العمل نیز هیات نظارت پاسخ مقتضی را اتخاذ خواهد كرد.
كمال دهقانی نایب رییس كمیسیون امنیت ملی درباره این طرح گفت كه مجلس با این مصوبه قانونی می خواهد جلوی اقدامات بی ثبات كننده آمریكا در منطقه را بگیرد؛ طرحی با ضمانت های اجرایی بالا كه در واكنش به نقض عهد آمریكا در اجرای بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام است.
علاءالدین بروجردی رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز تاكید كرد كه ایران با این مصوبه پاسخ محكمی را در جهت دفاع از حق ملت ایران به آمریكا می دهد چون آمریكا باید ادب سیاسی را یاد بگیرد، معنایی ندارد كه با تغییر دولت، یك توافق بین المللی كه پس از ماه ها مذاكرات فشرده و سخت با حضور ۶ كشور كه ۵ كشور آن عضو ثابت و اصلی شورای امنیت سازمان ملل است و تمام اعضا از جمله خود آمریكا نیز آن را امضا كرده اند، زیرسوال رفته و مفاد آن نقض شود.
بر اساس آیین نامه داخلی مجلس كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در جلسات بعدی وارد بررسی جزییات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریكا در منطقه می شود تا ضمن تهیه طرحی جامع و ارائه آن به صحن علنی، این پیام روشن را به دنیا مخابره كند كه تحریم ها بر اراده ملت ایران اثر نمی گذارد.
مجلس شورای اسلامی با تصویب این طرح، گام بلندی برای مقابله با آمریكا برخواهد داشت و درس بزرگی را به آمریكایی ها می دهد.
 

1396/05/07
19:08:05
5.0 / 5
5402
تگهای خبر: آمریكا , اخبار روز , تحریم , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز