بلاروس در تابستان نیروگاه هسته ای جدید راه اندازی می نماید

بلاروس در تابستان نیروگاه هسته ای جدید راه اندازی می نماید به گزارش سنج نیوز مقامات بلاروس اعلام نمودند كه فعالیت نیروگاه برق هسته ای جدید این كشور در تابستان آینده شروع می شود و تولید برق در آن هم از فصل پاییز آغاز خواهد شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، مقامات مینسك اعلام كردند، یك نیروگاه برق هسته ای جدید كه ساخت آن در غرب بلاروس به اتمام رسیده است در تابستان سالجاری راه اندازی می شود و در فصل پاییز هم تولید برق خویش را آغاز می كند.
وزیر انرژی بلاروس در گفتگو با یك شبكه تلویزیونی داخلی این خبر را اعلام و خاطرنشان كرد: آن طور كه ما برنامه ریزی كرده ایl، راه اندازی نیروگاه از لحاظ فنی در ماه ژوئیه خواهد بود و تولید برق هم در سپتامبر یا اكتبر است.
نیروگاه جدید بلاروس در نزدیكی مرز این كشور با لیتوانی قرار دارد و فاصله آن با پایتخت این كشور تنها 40 كیلومتر است. به همین دلیل، پیش تر وزیر انرژی لیتوانی این نیروگاه را یك تهدید امنیتی خوانده بود.
برنامه های بلاروس برای ساخت نیروگاه در غرب این كشور نخستین بار در سال 2008 بعد از آنكه مینسك یك وام 10 میلیارد دلاری از مسكو برای این پروژه دریافت كرد، منتشرشد و ساخت آن هم توسط یك شركت وابسته به روس اتم انجام شده است.



1399/01/27
23:05:30
5.0 / 5
2772
تگهای خبر: دریا , ساخت , شركت , نیروگاه هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز