گلایه محسن رهامی از عدم حضور زنان در شورای نگهبان و مجلس خبرگان

گلایه محسن رهامی از عدم حضور زنان در شورای نگهبان و مجلس خبرگان به گزارش سنج نیوز یك چهره سیاسی اصلاح طلب می گوید نگذاریم به اعتمادعمومی و حمایت ملی كه بزرگترین سرمایه یك نظام و حكومت است، خلل و صدمه ای وارد شود، كه گاهی فرصتها خیلی زود از دست می رود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین، محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب، حقوقدان و رئیس بنیاد بین المللی صلح در بخشی از یادداشتی كه به مناسبت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی برای خبرآنلاین نوشته بود، می گوید: در این مدت ۴۱ ساله ملت ایران در دفاع از كشور و نظام قانونی آن از هیچ فداكاری دریغ نكرده اند، چه در جبهه های جنگ تحمیلی ۸ساله در مقابل تهاجم دشمنان خارجی، ودر دفاع از تمامیت ارضی میهن اسلامی و چه در جبهه های داخلی و حفظ امنیت كشور و در مقابله با دشمنان داخلی و چه در صحنه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، واقعا مردم ایران حجت را بر مسؤلین كشور تمام كرده اند، همچون در همین بحران فراگیر و جهانی ویروس كرونا، مردم ما حقیقتا اصالت و شایستگی خودرا به عنوان مردمانی با فرهنگ و ریشه دار نشان دادند. <<<<در همین رابطه بخوانید؛ تأسیس جمهوری اسلامی در ایران، آرمان ها و دغدغه ها وی با طرح این سوال كه«رهبران نظام و مسؤولین كشور، خصوصا سلسله روحانیت، در تحقق آرمانهای انقلاب و خواسته های ملت، چه اندازه موفق بوده اند؟»، تاكید می كند؛ امروزه متأسفانه ما با نگرانیها و كاستیهای فراوانی در استیفای حقوق ملت و آزادیهای مصرح در قانون اساسی، جایگاه نهادهای انتخابی، خصوصا جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی و هم در توسعه و تعمیق عدالت روبرو می باشیم، باوجود تلاشهای و اقدامات ارزشمند ای كه در جهت توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و صنعتی كشور، در این مدت ۴ دهه صورت گرفته، هنوز خیلی از مناطق كشور، خصوصا، استانهای مرزی از تبعیض فاحش در توزیع امكانات و فرصتهای اقتصادی و شغلی و امثال آن شدیدا رنج می برند. همچون ما حتی در استانهایی كه اكثریت ساكنین آنها را هم میهنان اهل سنت می سازند، یك استاندار از برادران اهل سنت نداریم، چه برسد به این كه در هیأت دولت وجود آنان را مغتنم بشماریم.
رهامی با اعلان اینكه در حوزه زنان، وضع ناگوارتر است، چونكه این حوزه از تبعیض ها و ناروائیهای شدید اجتماعی و فرهنگی تاریخی مواجه می باشد، خاطرنشان می كند: مثلا در تمامی این چهار دهه، بجز یك دوره بسیار كوتاه، از بین زنان هیچ وزیر و استانداری انتخاب نشده است، ودر تمامی این چهار دهه، هیچ زنی در مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان قانون اساسی حضور نداشته و در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب نشده است. آیا می توان پذیرفت كه در میان حدود ۴۲ ملیون زن ایرانی، كه در بین آنان هزاران زن استاد دانشگاه و حوزه و متخصص و توانمند وجود دارد، هیچ زنی شایسته سمت وزارت یا استانداری وجود نداشته و یا هیچ زن حقوقدان و متخصص و فقیهی نبوده كه توانایی تطبیق قوانین مجلس با مقررات شرع و اصول قانون اساسی ویا تشخیص صفات رهبری، مانند بینش سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت و مدیریت در نامزدهای رهبری را داشته باشد؟ این چهره سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از این یادداشت یادآوری می كند: به نظر می آید بخش عمده این كاستیها ناشی از عدم اجرای عدالت واقعی و فاصله گرفتن از بخشی از آرمانهای اولیه انقلاب باشد. بنابر این تصمیم گیران و كارگزاران كشور، خصوصا مسؤولین نظام، و بلكه همه ما، به این نگرانیها و كاستیها بعنوان یك دغدغه و نگرانی ملی باید دقت كنیم، و نگذاریم به اعتمادعمومی و حمایت ملی كه بزرگترین سرمایه یك نظام و حكومت است، خلل و صدمه ای وارد شود، كه گاهی فرصتها خیلی زود از دست می رود. 2727

1399/01/15
21:34:27
5.0 / 5
3489
تگهای خبر: آنلاین , اقتصاد , ایران , شغل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز