همراهی بیش از 80 درصدی مردم سیستان و بلوچستان با طرح فاصله گذاری اجتماعی

همراهی بیش از 80 درصدی مردم سیستان و بلوچستان با طرح فاصله گذاری اجتماعی به گزارش سنج نیوز سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از 80 درصد مردم استان با طرح فاصله گذاری اجتماعی همراهی داشته اند.


احمدعلی موهبتی گفت: در امتداد طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، ۱۰۲ نقطه توسط یك هزار و ۲۵۸ نفر در سه شیفت كنترل می شود كه بررسی های انجام شده بیان كننده همراهی بیش از ۸۰ درصد مردم استان با این طرح است.
وی اضافه كرد: از شروع اجرای این طرح در استان ۲۴۰ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۹۵ خودرو مورد جریمه نقدی قرار گرفتند و ۴۴ خودرو نیز توقیف شده است.
رییس ستاد استانی مدیریت بیماری كرونا افزود: تا روز دهم فروردین دو هزار و ۲۸۱ خودرو از مبادی ورود و خروج در استان برگشت داده شده است كه بیان كننده كاهش ۴۷ درصدی در ورود و كاهش ۵۰ درصدی در خروج خودرو ها است.
موهبتی با اعلان اینكه به دنبال همراهی مردم با این طرح و كاهش ترددات خودروها؛ ۴۲ درصد كاهش مصرف سوخت در روز نهم و ۶۳ درصد كاهش در روز دهم فروردین ماه نسبت به زمان مشابه در سال قبل داشته ایم؛ بیان داشت: نسبت مصرف سوخت روز دهم به نهم فروردین ماه امسال ۲۸ درصد كاهش را نشان میدهد در صورتیكه این میزان مصرف سوخت در روز دهم فروردین ۹۸ به روز نهم همان سال ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: در امتداد تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری كرونا، جلساتی برای ساماندهی توسعه مشاركت های مردمی، تشكلها و خیریه ها در استان تشكیل شده و كلیه شهرها، بخش ها و روستاها پهنه بندی شده است و برای هر پهنه از مجموعه نیروهای بسیج، هلال احمر، سمن ها و گروه های جهادی مسئول و معین تعیین گردیده است.
استاندار اظهار داشت: برای تامین اعتبارات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشكی از محل كمك های خیرین مبلغ یك میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و اعتبارات منطقه آزاد چابهار ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
موهبتی افزود: توسط گروه های جهادی، خیرین و سمن ها برای همه بیماران كرونایی و خانواده هایشان تا سلامتی و بهبودی كامل بسته های بهداشتی و حمایتی تهیه و به آنها تحویل شده است.
وی اضافه كرد: طرح غربالگری در استان برای ۹۳ درصد از جمعیت استان انجام شده است.
رییس ستاد استانی مدیریت بیماری كرونا با اعلان اینكه منحنی رشد بیماری در استان و كشور نگران كننده است، خواهان تامین اعتبارات مورد نیاز برای استان شد.
موهبتی درانتها ابراز امیدواری كرد با همراهی و مشاركت بیشتر مردم، میزان مبتلایان به این بیماری طی روزهای آینده كم شود و در صورت عدم توجه و همكاری مردم با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، شرایط فوق بحرانی برای استان و كشور پیش رو خواهد بود.




منبع:

1399/01/12
21:14:33
5.0 / 5
3216
تگهای خبر: خودرو , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز