در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره)؛

لاریجانی: مردم ۱۳ بدر به بیرون از منزل نروند

لاریجانی: مردم ۱۳ بدر به بیرون از منزل نروند به گزارش سنج نیوز رئیس مجلس شورای اسلامی با درخواست از مردم به جهت اینكه در روز طبیعت جهت كنترل بیماری كرونا بیرون از خانه ها نروند، درباره برنامه مجلس پس از تعطیلات نوروز اظهار داشت: امیدواریم كار مجلس پس از تعطیلات با پروتكل های مناسب آغاز می شود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران با قدردانی از تیم پزشكی و پرستاری این بیمارستان برای مقابله با ویروس كرونا اظهار داشت: در بازدیدی كه از این بیمارستان داشتم گزارشی درباره وضعیت بیمارستان و بیماران كرونایی ارائه دادند كه این نشان داد حجم زیادی از پرسنل بیمارستان با صداقت كامل و وجدان كاری بسیار بالا و با اخلاق حرفه ای كار می كنند و به بهترین نحو خدمات می دهند.
وی ادامه داد: گزارش خوبی داده شد در خصوص اینكه حجم زیادی از كسانی كه درگیری وسیع با بیماری كرونا داشته و به اتاق آی سی یو نیاز داشتند خوب شده و بهبود یافته اند. این خبر خوبی است. البته كه هنوز مراجعات زیاد است. از مردم می خواهم به پروتكل های مربوط به این بیماری عمل كنند و در خانه ها بمانند. در این چند روز اطبای مختلفی با بنده تماس گرفته و از سفرها ابراز نگرانی كردند. درست است كه سفرها نسبت به سال های گذشته كم شده اما همین مقدار سفر هم می تواند ضایعاتی ایجاد كند و موجب شیوع بیشتر بیماری شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز طبیعت اظهار داشت: از مردم خواهش می كنم در ۱۳ بدر به بیرون از منزل نروند و كار را گرفتار مشكل نكنند. با این كار خود و خانواده شان درگیر می شوند. امسال در روز طبیعت در خانه بمانیم و برای خود و خانواده تان مشكل ایجاد نكنید.
لاریجانی تاكید كرد: هر چند كه ماندن در خانه دشوار است اما كار برای كنترل بیماری آسان تر می شود. تقاضای ما این است كه در روزهای پیش رو سفر نكنید و در ۱۳ بدر به بیرون از خانه نروید تا با این كارها خود و خانواده و كشور گرفتار مشكل نشود.
رئیس قوه مقننه همین طور درباره برنامه آغاز به كار مجلس پس از اختتام تعطیلات نوروز اظهار داشت: برنامه ما این است كه كار مجلس پس از تعطیلات شروع شود منتهی این كار با رعایت پروتكل های مناسب انجام می شود و مقداری باید نمایندگان كنترل شوند.
وی ادامه داد: وضعیت مجلس ایران با سایر كشورها متفاوت بود. نمایندگان در روزهای انتخابات در میان مردم بودند كه این موجب گسترش این ویروس به نمایندگان شد كه در همان زمان وزیر بهداشت و ستاد مبارزه با كرونا نامه ای نوشتند در خصوص اینكه جلسات مجلس تشكیل نشود كه درست هم بود چون ما از نمایندگان تست گرفتیم كه مشخص شد درگیری نمایندگان با این بیماری قابل توجه بود. به هر حال آنها معالجه و قرنطینه شدند.
لاریجانی افزود: امیدواریم مجلس كار خودش را پس از تعطیلات با پروتكل جدید شروع كند. ممكنست از نظر ترتیبات داخل مجلس هم مقداری تفاوت كند.
وی اظهار داشت كه درباره شرایط حاد هم پیش بینی هایی در خصوص استفاده از سیستم های دیجیتالی دوسویه صورت گرفته، تست اولیه این كار شده و تست دیگر فردا انجام می شود. این جهت استفاده در شرایط غیرعادی است ولی ما امیدواریم مجلس پس از تعطیلات كارش را شروع كند.
رئیس مجلس همین طور با اشاره به بازدیدش از روند تكمیل بیمارستان امام خمینی (ره) اظهار داشت: پیشرفت كار نسبت به سایر پروژه های عمرانی خوب بوده، ظرف پنج سال حدود ۸۰ درصد كار انجام شده است منتهی باید به موازات كار عمرانی فكری برای تجهیزات شود. پرسنل هم نیازهایی دارند كه لازم است مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینكه تكمیل بیمارستان به نیازهای ارزی و امكانات ریالی محتاج است، اضافه كرد: امكانات ریالی در بودجه عمراین سال ۹۸ دیده شد كه همه را تخصیص ندادند كه باید از آن بخش استفاده نمود. در قسمتی از بودجه عمرانی سال ۹۹ هم كمبود دارند كه باید فكری شود. در بخش ارزی نیز باید جداگانه فكر شود چون بیمارستان امام خمینی (ره) بیمارستان مهم و مرجعی است كه از بخش های مختلف كشور مراجعه نموده و خدمات سطح بالایی ارائه می كنند. به همین جهت لازم است از این بیمارستان بعنوان یك پروژه ملی پشتیبانی شود.
لاریجانی با قدردانی از خدمات پزشكان و پرستاران و كادر درمان اظهار داشت: وقتی كار پزشكان ایران با سایر كشورها مقایسه می شود به خوبی می توان وجدان كاری و ارزش كار آنها را دید.
او همینطور اقدامات ستاد ملی مبارزه با كرونا و وزارت بهداشت را خوب توصیف كرد و افزودك البته در بعضی جاها و اجتماعات رعایت كافی صورت نگرفت ولی در كل در كنترل بیماری گام های موثری برداشته شد بطوریكه برخی رسانه ها در كشورهای دیگر به آن اشاره كرده و گفتند كه ایران بموقع به این بیماری توجه داشته ولی آنها زمان را از دست داده و مشكلاتی برایشان به وجود آمده است.




منبع:

1399/01/04
15:46:13
5.0 / 5
3152
تگهای خبر: ایران , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز