مذاكرات اوپك پلاس در آستانه شكست قرار گرفت

مذاكرات اوپك پلاس در آستانه شكست قرار گرفت سنج نیوز: با گذشت بیش از سه ساعت از مذاكرات فشرده اوپك پلاس، به سبب پافشاری روسیه بر موضع خود و مخالفت با كاهش بیشتر تولید نفت، هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، یك منبع مطلع به پلاتس اظهار داشت: روسیه حاضر نیست تولیدش را كم كند. متاسفانه اوضاع تغییری نكرده است.

اوپك روز پنج شنبه(۱۵ اسفند) در نشست وزیران خود با افزودن یك میلیون بشكه در روز دیگر به كاهش تولید نفت تا آخر سال موافقت نمود و كاهش ۵۰۰ هزار بشكه در روز را برای ۹ تولیدكننده غیر اوپك پیشنهاد كرد.

اما یك منبع مطلع در هیات نمایندگی روسیه اظهار داشت: روسیه تنها با تمدید سهمیه فعلی كاهش تولید، موافق است.

وی اظهار داشت: ما با تمدید محدودیت عرضه موافقیم اما درباره حجم كاهش تولید تفاهم وجود ندارد.

وزیران اوپك و غیر اوپك پشت درهای بسته به مذاكره نشسته و تلاش می كنند پیمان محدودیت عرضه را نجات دهند.

قیمت نفت روز جمعه در واكنش به مقاومت روسیه در مقابل كاهش بیشتر تولید به شدت سقوط كرد. نفت برنت با چهار درصد كاهش، به ۴۷ دلار و ۹۶ سنت در هر بشكه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریكا با ۳.۴ درصد كاهش، به ۴۴ دلار و ۳۴ سنت در هر بشكه سقوط كرد.

در این بین بلومبرگ به نقل از منابع آگاه دو طرف گزارش كرد مذاكرات اوپك پلاس در آستانه شكست قرار دارد. برای اینكه روسیه علاقه ای به كاهش بیشتر تولید نفت ندارد و عربستان سعودی تمایلی ندارد بدون مشاركت روسیه به كاهش تولید اقدام نماید. یك مقام عالی رتبه اظهار نمود احتمال ۹۹ درصد وجود دارد كه مذاكرات وین به شكست بینجامد.

این بزرگ ترین بحران از زمان تشكیل اتحاد اوپك پلاس در اواخر سال ۲۰۱۶ است. این گروه بیش از نیمی از تولید نفت جهان را كنترل می كند و افزایش قیمت ها را تقویت كرده و ژئوپلیتیك خاورمیانه را تغییر داده است، اما حالا در خطر انحلال قرار دارد. ریسك فروپاشی این اتحاد برای سعودی ها بیشتر است برای اینكه آنها در مقایسه با روس ها به قیمت نفت بالاتری برای تامین بودجه خود احتیاج دارند و ضرر بیشتری می كنند.

الكساندر نواك، وزیر انرژی روسیه بامداد جمعه از مسكو وارد وین شد و به وزیران اوپك پلاس اعلام كرد، مایل است كاهش تولید گروه تا ژوئن در سطح فعلی حفظ شود و در آن زمان كاهش بیشتر تولید مورد بررسی قرار بگیرد. وزیران اوپك اعلام نمودند اگر روسیه برای مقابله با تاثیر ویروس كرونا به كاهش تولید بیشتر ملحق نشود، این گروه ممكنست برنامه كاهش تولید را به كلی رها كند.

پیمان محدودیت عرضه، آخرین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ تمدید گردید و این گروه موافقت نمود عرضه خودرا به میزان ۱.۷ میلیون بشكه در روز تا اختتام مارس محدود نگه دارد. عربستان سعودی تصمیم گرفت به تنهایی تولیدش را ۴۰۰ هزار بشكه در روز دیگر كم كند تا اعضای گروه را به پایبندی به توافق تشویق كند.





منبع:

1398/12/16
21:28:06
5.0 / 5
3723
تگهای خبر: آمریكا , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز