معاون اول رییس جمهور :

پشتیبانی از شركت های دانش بنیان از جهت گیری های اصلی دولت می باشد

پشتیبانی از شركت های دانش بنیان از جهت گیری های اصلی دولت می باشد سنج نیوز: جلسه دیدار اعضای هیئت عامل صندوق نوآوری و شكوفایی با معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) اجرا شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری یكی از جهت گیری های اصلی دولت را پشتیبانی از شركت های دانش بنیان عنوان نمود و اضافه كرد: صندوق نوآوری و شكوفایی باید بتواند با گسترش خدمات خود به شركت های دانش بنیان، حمایت های خویش را از این شركت ها از مرحله ایده تا بازار افزایش دهد.
جهانگیری با اشاره به گزارش عملكرد یكساله صندوق نوآوری و شكوفایی، اقدامات انجام شده از جانب این صندوق را مثبت ارزیابی و تصریح كرد: تحول بوجود آمده در خدمات این صندوق به شركت های دانش بنیان ظرف یكسال اخیر قابل تقدیر است و نشان داده است كه دست اندركاران این صندوق از روحیه ریسك پذیری و نوآوری برخوردار می باشند.
معاون اول رئیس جمهور اضافه كرد: كمك به شركت های دانش بنیان و بسترسازی برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی ضروریست و از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد كه نهادهایی مثل صندوق نوآوری و شكوفایی می توانند با همكاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این حوزه پیشتاز باشند.
جهانگیری اضافه كرد: میزان تسهیلاتی كه نظام بانكی در سال عرضه می دهد بیشتر از بودجه دولت می باشد ضمن آنكه پرداخت منابع مالی گسترده ای هم در چارچوب تسهیلات روستایی و تسهیلات اشتغالزایی در دستور كار دولت قرار دارد كه صندوق نوآوری و شكوفایی هم می تواند از راه تعامل با نظام بانكی تلاش كند تا بخشی از این تسهیلات به شركت های دانش بنیان پرداخت گردد.
در این نشست رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شكوفایی گزارشی از عملكرد یكساله این صندوق در چهار بخش سرمایه گذاری، توانمندسازی، عرضه ضمانت نامه و پرداخت تسهیلات به شركت ها و موسسات دانش بنیان عرضه كرد.
بر طبق این گزارش، عملكرد صندوق نوآوری و شكوفایی در بخش تسهیلات از آذر 1397 تا كنون حدود 2.4 برابر كل عملكرد گذشته این صندوق بوده و مبلغ ضمانتنامه صادر شده در سال 98 از جانب صندوق هم بیشتر از 22 برابر كل عملكرد گذشته آن بوده است.
رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شكوفایی همینطور به تشریح انواع خدمات این صندوق به شركت های دانش بنیان پرداخت و اضافه كرد: كمك به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تكمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری سازی نوآوری ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات، كاربردی كردن دانش از راه عرضه كمك ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شركت ها و موسسات دانش بنیان همچون مأموریت های صندوق نوآوری و شكوفایی است.
او همینطور از كمك ها و حمایت های این صندوق برای پیشبرد طرح های ملی در حوزه سلامت، آب و محیط زیست، حمل و نقل، صنایع غذایی، صنایع لوازم خانگی و سایر حوزه ها اطلاع داد و تصریح كرد: با كمك های صندوق نوآوری و شكوفایی طرح های مهمی هم در حوزه های واكسن و سرم، تجهیزات پزشكی و حوزه فناوری اطلاعات به اجرا رسیده است.
رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شكوفایی اضافه كرد: این صندوق علاوه بر عرضه تسهیلات به شركت های دانش بنیان، كمك های بلاعوض نظیر عرضه خدمات آموزشی، مشاوره و عارضه یابی به این شركت ها عرضه می دهد.
در ادامه این جلسه اعضای هیئت عامل صندوق نوآوری و شكوفایی به بیان دغدغه ها و دیدگاه های خود پرداختند و خواهان توجه بیشتر از پیش دولت به این صندوق برای تقویت منابع مالی و افزایش امكان تسهیلات دهی به شركت ها و موسسات دانش بنیان شدند.




منبع:

1398/12/05
22:31:37
5.0 / 5
3832
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , خدمات , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز