بررسی واگذاری بنادر به بخش خصوصی در كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

بررسی واگذاری بنادر به بخش خصوصی در كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سنج نیوز: نایب رییس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی سرمایه گذاری در بنادر و خطوط ریلی كشور در جلسه امروز این كمیسیون آگاهی داد.



سیدابوالفضل موسوی بیوكی در گفت و گو با ایسنا با تشریح جلسه امروز كمیسیون عمران مجلس بیان كرد: در جلسه امروز كمیسیون گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره بندهای ۴۸، ۵۱ و ۵۲ قانون برنامه ششم توسعه در رابطه با واگذاری بنادر كوچك به بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و كشتیرانی گزارشی را درباره اقدامات انجام شده و ضوابط، معیارها، شاخص هایی كه در نظر گرفته شده و امتیازاتی كه دولت می تواند دهد، ارائه دادند.

نماینده مردم یزد در مجلس اشاره كرد: برمبنای برنامه مدون حدود یك ماه دیگر نسبت به واگذاری ۳۶ بندر در جنوب به بخش خصوصی اقدام می شود و شرایط مزایده آنها نیز اعلام خواهد شد. بیشتر از ۹۰ درصد بار بوسیله بنادر وارد كشور می شود و ما به همین نسبت از بنادر كشور صادرات داریم. این امر می تواند بخش خصوصی را در اداره بنادر وارد كند.

او اضافه كرد: در ادامه نیز درباب اجرای ماده ۵۲ قانون برنامه ششم توسعه بحث شد كه این ماده نیز به همین مباحث درباب خطوط ریلی و واگن های شركت راه آهن بازمی گردد. طبق گزارش ها در بحث زیرساخت ها آن طور كه باید و شاید عمل نشده و كمیسیون سازمان بنادر را مكلف كرد تا جلسه ای را با مدیران مربوطه راه و شهرسازی، بانك ها و صندوق توسعه برگزار كند تا ببینند چه چاره هایی وجود دارد تا درباب زیرساخت های خطوط ریلی نیز از ظرفیت های برنامه ششم توسعه استفاده گردد.





منبع:

1398/11/07
20:33:35
5.0 / 5
4422
تگهای خبر: ساخت , سرمایه گذاری , شركت , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز