دری نجف آبادی:

شهادت حاج قاسم سرفصل جدیدی در تاریخ باز كرد

شهادت حاج قاسم سرفصل جدیدی در تاریخ باز كرد به گزارش سنج نیوز ایسنا/مركزی امام جمعه اراك اظهار داشت: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی سرفصل جدیدی در تاریخ اسلام، ایران و بشریت باز كرد.


آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اراك با اشاره به اینكه دنیا میدان امتحان الهی است و جامعه اسلامی باید در مقابل همه حوادث آماده باشد، اظهار نمود: ده ها آیه درمورد امتحان الهی در قرآن كریم آمده است و حتی ائمه اطهار و اولیای خداوند مشمول امتحان الهی شده اند، چونكه بر همین مبنا مشخص می شود كه صادق و كاذب و مومن و منافق چه كسی است.

وی با اشاره به امتحانات الهی در هفته جاری خاطرنشان كرد: ملت ایران در هفته اخیر امتحانات سخت و كمرشكنی را تجربه كردند. ترور سرداران رشید اسلام خاصه سپهبد شهید قاسم سلیمانی امتحان سختی بود و آفرین بر ملت ایران و عراق كه خوب از پس این امتحان برآمدند و حضورشان دستمریزاد دارد.

امام جمعه اراك اضافه كرد: در كنار این حادثه تلخ، حوادث تلخی چون درگذشت هموطنانمان در مراسم خاكسپاری و خاكسپاری شهید قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما به مقصد اوكراین كه امیدواریم علت آن بزودی مشخص شود و سقوط اتوبوس به دره هم واقع شد و برخی از هموطنان را از دست دادیم كه به بازماندگان آنها تسلیت عرض می نماییم.

وی با اشاره به ضرب شصت سپاه پاسداران و انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران با اقدام موشكی ضد پایگاه های نظامی جنایتكاران امریكایی در عراق خاصه پایگاه عین الاسد قدرت جمهوری اسلامی را نشان دادند و ثابت كردند كه ایران نمی ترسد و امریكا زیر دید جمهوری اسلامی است.

دری نجف آبادی با تاكید بر اینكه دعوای ایران و امریكا دعوای تقوا و بی تقوایی است، یكی از مرزهایی اصلی جمهوری اسلامی كه همواره رعایت می شود مرز تقواست، سیاست ما عین دیانت و تقواست ولی امریكا تابع تقوا و اخلاق نیست و سیاست آنها بر اساس حقه بازی شكل گرفته است.

وی بزرگترین حادثه در سال ۹۸ را شهادت حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار داشت: شهادت این عزیزان نه تنها آخر راه بلكه آغاز راه است. این آغازی برای ایران، گام دوم انقلاب و دنیای اسلام است. این واقعه همبستگی جدیدی در میان ملت ایران، ملت عراق و دنیای اسلام ایجاد كرد و امروز همه جهان متوجه جنایت و اقدامات كثیف امریكا و ماهیت پلید و تروریستی دولت امریكا شدند.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی خاطرنشان كرد: تازه ابتدای راه است و تا راه و یاد این شهدا ادامه خواهد داشت و هیچگاه فراموش نخواهد شد، شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و سرداران اسلام سرفصل جدیدی در تاریخ اسلام و بشریت باز كرد و سپاه پاسداران در اقدامی هوشمندانه و حساس درست در زمانی كه هنوز پیكر پاك شهدا به خاك سپرده نشده بود پایگاه نظامی امریكا را موشك باران كردند و نخستین سیلی را به آنها زدند و بطور قطع در آینده جوانان غیور ما، نیروهای حشدالشعبی، انصارالله، حزب الله، فاطمیون، زینبیون و... انتقام شدیدتری را خواهند گرفت.

وی با تاكید بر اینكه دست امریكا باید از منطقه كوتاه شود، اظهار داشت: ما به قیم و وكیل مدافع و غارتگر ثروت و نفت منطقه احتیاجی نداریم. هر جا كه امریكا، این ام الفساد حاضر شد جز جنایت، انحراف، خباثت، گسترش فساد، فحشا و منكرات چیزی بر جای نمانده است و باید شر آنها از سر منطقه كوتاه شود، وهابیت هم مانند استخوانی در گلوی اسلام است كه باید منطقه از لوث وجود آنها پاك شود.

دری نجف آبادی با اشاره به اینكه باید آمادگی لازم را حفظ كرد و برنامه ریزی كرد تا نیش این عقرب زهرآگین از سر ملت مسلمان منطقه كوتاه شود، اضافه كرد: هفته ای تلخ را پشت سر گذاشتیم، باید تهمیدات لازم برای پیشگیری از حادثه كرمان پیشبینی می شد، همینطور باید از حوادثی چون سقوط هواپیما جلوگیری صورت می گرفت، این مورد امروز ملعبه دست امریكا و كانادا شده است و مواردی را مطرح می كنند كه اصلا درست نیست.

وی با اشاره به اینكه مگر در نزدیكی فرودگاه امام خمینی(ره) پایگاه موشكی وجود دارد كه هواپیما مورد هدف قرار گیرد، اضافه كرد: این موارد جاهلانه است و طرح آن از جانب كانادا كه همواره با ایران دشمنی دارد صرفا برخورد سیاسی است و شاید می خواهند اقدام شجاعانه و خرمندانه سپاه پاسداران را تحت تأثیر قرار دهند.

وی با اشاره به واقعه 19 دیماه به عنوان واقعه ای كه كبریت نهضت اسلامی و انقلاب را روشن كرد اظهار داشت: خورشید وجود امام راحل هر روز بیشتر از گذشته درخشان می شود و خون شهدا این چراغ را افروخته تر می كند. امروز 10 ها میلیون نفر در جهان راه امام خمینی(ره) را ادامه می دهند.

امام جمعه اراك با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه، این حضرت را الگویی بزرگ دانست كه باید قدردان ایشان بود و به 20 دیماه سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهادت امیركبیر، رحلت آیت الله سید هاشم محلاتی و سالگرد عملیات كربلای 5 اشاره نمود.





منبع:

1398/10/20
16:08:15
5.0 / 5
4851
تگهای خبر: ایران , سیاست , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز