رییس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

جریانی می خواهد با عوامل نفوذی چهره دستگاه قضایی را مخدوش كند

جریانی می خواهد با عوامل نفوذی چهره دستگاه قضایی را مخدوش كند به گزارش سنج نیوز رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: یك جریانی در كشور پیدا شده كه می خواهد به هر شكلی با عوامل نفوذی خود چهره دستگاه قضایی را مشوش و مخدوش كند.



به گزارش سنج نیوز به نقل از قوه قضاییه، آئین تكریم و معارفه مدیر كل حفاظت و اطلاعات دیوان عدالت اداری با حضور رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، رئیس دیوان عدالت اداری، و تعدادی از قضات عالی رتبه دیوان و كاركنان اداری برگزار گردید.

حجت الاسلام عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم اظهار داشت: در سطح جامعه انسانی، هر مجموعه ای كه وجود دارد، نهاد و یا سازمان، به دارایی ها و اندوخته های خود افتخار می كند، چه از نظر عملكردی و چه از نظر تشكیلاتی، اما دستگاه عدلیه به سرمایه موجودش كه نیروی انسانی است مباهات می كند، فخر دستگاه قضا به داشتن افراد موفق در امر عدالت و تحقق آن است.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به لزوم اجرای عدالت در جامعه بیان كرد: فرد عادل كه می خواهد عدالت را اجرا كند، خود اگر از حریم عدالت و محور عدالت بیرون برود حتما قابلیت اجرای عدالت را نخواهد داشت، متقاضیان رجوع كننده به ما هیچكدام از ما جلال و جبروت نمی خواهند و یا خواستار بودجه و... نیستند، آنها برای احقاق حقوقشان به ما رجوع می كنند و هیچ مقام و مرجعی نه تنها در ایران بلكه در هر كجای دنیا محترم تر از فردی كه عنوان قضا را دارد، نیست.

وی افزود: این جایگاهی كه خداوند برای قاضی تعریف كرده و رسول خدا آن را ابلاغ نموده و اولیاء الهی به تبعیت از پیامبر در میان موجودات استمرار داده و امروز ما متأسی به مسندی هستیم كه از خداوند نشأت گرفته بنابراین شناخت شخصیت خیلی مهم می باشد. اینكه ما بدانیم چه كسی هستیم، و در كجا نشستیم و چه وظیفه ای بر دوش ما گذاشته شده و از ما چه توقعی دارند خیلی مهم و قابل توجه است.

عبداللهی در ادامه سخنان خود در جمع قضات دیوان عدالت اداری با تاكید بر وجود كمین گاه ها و خطرات پیش روی قضات و كاركنان دستگاه قضایی اضافه كرد: با عنایت به جایگاه قضات در مسندهای مختلف و نوع كارهای آنها، خطرات گوناگونی برای به انحراف كشیدن آنها وجود دارد و هرچه این جایگاه حساس تر و مهم تر باشد وجود این دسیسه ها و افراد سودجو بیشتر خواهد بود.

وی افزود: شئون دستگاه قضا و قاضی خیلی بالا است و رأفت شما هم به نسبت سایر اجزای دستگاه قضایی از ارتفاع بالاتری برخوردار می باشد.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به لزوم صیانت و حفاظت از كاركنان دستگاه اداری و قضایی، تاكید كرد: دستگاه های نظارتی برای این ایجاد نشدند كه بروند از بدها مراقبت كنند بلكه به فرموده رئیس قوه قضائیه؛ بد، بد است و احتیاج به مراقبت ندارد بلكه باید از خوبان مجموعه مراقبت كرد.

وی در ادامه اظهار داشت: انتخاب قضات بر مبنای وجود اعتماد صورت گرفته و قاضی باید بگوید من هستم با هزاران نفر از كسانی كه خون پاكشان در این سرزمین به زمین ریخته شده است، من هستم با هزاران جانبازی كه بعضاً ۳۵ سال فقط پلك چشمشان باز می شود و به سقف اتاقش نگاه می كند؛ و بسیاری از كسانی كه جان خویش را دادند تا من در این مسند بنشینم.


رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه اظهار داشت: ما یادمان نرود كه در دنیا هر اتفاقی كه در یك جمع انسانی بیفتد یك ثمره ای دارد و ثمره انقلاب اسلامی ما و نتیجه خون هزاران شهید از آغاز نهضت حضرت امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) همین انقلاب با سكان داری ولایت فقیه است و اگر ما از این فاصله بگیریم و معتقد به آن نباشیم كه به اتكاء به این بیرق و سكان به این شأن و جایگاه رسیدیم حكمی كه می نماییم باطل است و باید به شأن خود تشكیك كرده و از آن فاصله بگیریم، رئیس قوه قضائیه منصوب از این جایگاه یعنی ولایت فقیه است كه به من شما اذن داده تا حكم نماییم. خدایی نكرده نكند در این جایگاه باشیم و بگذاریم به این بیرق و سكان صدمه برسد.

عبداللهی در ادامه سخنان خود تاكید كرد: اگر بنا است كه ما در جمهوری اسلامی نظر قضایی بدهیم و نظر قضایی ما با منویات ولی فقیه منافات داشته باشد حتما شبهه شرعی پیدا می نماییم، در سیر تحولی كه ریاست قوه به رهبر معظم انقلاب تقدیم كرد مبانی تحول را اتكاء به موازین شرع اعلام و تأئید آن هم بر همین مبنا بوده است، شرع مقدس به ما اجازه خلاف شرع را می دهد؟ خیر شرع مقدس حتی به قاضی اجازه مكروه و یا اجازه ترك اولی را هم نمی دهد.

وی بیان كرد: یك جریانی در كشور پیدا شده كه می خواهد به هر شكلی با عوامل نفوذی خود چهره دستگاه قضایی را مشوش و مخدوش كند، نفوذ و نقشه برای تخریب یك نفر و در معرض صدمه قرار دادن یك قاضی از نظر اخلاقی و مالی حتما برای آن فرد نشانه گیری نشده بلكه برای سیستم قضایی و به انحراف كشیدن مسیر مبارزه با فساد طراحی شده است.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه مسیری را انتخاب كردند؛ تحت عنوان مبارزه با فساد در درون و بیرون قوه قضائیه و این را باید یقین بدانیم كه این نفوذ با تفاله های محدود خود در دستگاه قضایی به این خاطر است كه در یك جاهایی این مسیر مبارزه با تزلزل روبرو شود و عدم تزلزل این است كه ما از حریم معیارهای قانونی و شرعی كه برای ما تعریف شده است عبور نكنیم، همواره افراد خبیث برای آلوده كردن همكاران قضایی دام پهن می كنند. دشمن در حال تخریب است و تعارف با كسی ندارد، و تلاش می كند با یكسری از حركات دیگران را هم ترغیب به فساد كنند كه در اطراف مجموعه های قضایی كم نیستند.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اظهار داشت: ریاست قوه قضائیه به مجموعه حفاظت و اطلاعات و دادسرای انتظامی قضات تكلیف می كند كه نظارت برای اعتماد سازی است و سلب اعتماد و یا مچ گیری نیست، بلكه باید با مراقبت و اعتماد سازی در دستگاه قضایی از كاركنان صیانت نمود، ولی متأسفانه بعضی وقت ها می بینیم كه بعضی از افراد غفلت می كنند و از حریم شأن خودشان خارج می شوند و گرفتار می شوند.






1398/09/27
18:00:51
5.0 / 5
4717
تگهای خبر: ایران , دستگاه , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز