جهانگیری:

تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و كلانشهرها ضروریست

تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و كلانشهرها ضروریست به گزارش سنج نیوز معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ، بر لزوم تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و كلانشهرهای كشور تاكید نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری بامداد امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسی نحوه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای تامین خودرو های جمعی در شهرهای بزرگ، تصریح كرد: لزوم دارد همه دستگاه های ذی ربط برای اجرای مصوبه شورای اقتصاد در مورد تامین 3 هزار دستگاه اتوبوس جدید برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و 3 هزار دستگاه اتوبوس دیگر برای سایر كلانشهرها اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خاطرنشان كرد: دولت منابع مالی لازم برای نوسازی اتوبوس های فعلی تهران و شهرهای بزرگ را تامین می كند و باید بلافاصله كار بازسازی و نوسازی این اتوبوس ها آغاز شود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینكه حدود 800 میلیون دلار ارز برای تهیه 630 واگن برای رفع نیاز مترو تهران تامین شده است، اظهار داشت: دولت از شهرداری تهران و شركت های سازنده واگن و وزارت كشور می خواهد در اسرع وقت نسبت به ساخت واگن ها و تحویل به متروی تهران اقدام نمایند.
وی اضافه كرد: پشتیبانی از شركت های خودروسازی و واگن سازی علاوه بر راه اندازی مجدد خطوط تولید باعث اشتغالزایی از یكسو و كمك به افزایش رفاه مردم از جانب دیگر می شود.
در این جلسه محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران هم با عرضه گزارشی از وضعیت فعلی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و افزایش تمایل مردم جهت استفاده از مترو و اتوبوس خواهان توجه جدی تر دولت برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی كلان شهر تهران شد.
همچنین شهردار تهران با اشاره به افزایش 11 درصدی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بعد از افزایش قیمت بنزین گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و لزوم تجهیز و نوسازی آن برای ارائه خدمت بهتر به شهروندان ارائه كرد.
همچنین معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور در گزارش دیگری به وضعیت حمل و نقل عمومی در كلانشهرها پرداخت و اجرای مصوبه شورای اقتصاد برای تامین 19 هزار دستگاه اتوبوس جدید را ضروری خواند.
در این جلسه كه وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، رئیس كل بانك مركزی، شهردار و رئیس شورای شهر تهران و برخی مدیران شركت های خودروساز حضور داشتند، مقرر شد بانك مركزی و سازمان برنامه و بودجه ظرف یك هفته اقدامات لازم را برای تامین منابع مورد نیاز برای ساخت 6 هزار دستگاه اتوبوس جدید به منظور واگذاری به شهرداری تهران و سایر كلانشهرها انجام دهند و نتیجه را گزارش كنند.
در این جلسه مقرر شد با عنایت به تامین منابع مالی و امضای تفاهم نامه های لازم میان دستگاه های ذی ربط، بازسازی و نوسازی هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت آغاز شود و این برنامه در سایر شهرها هم دنبال شود.



1398/09/21
15:38:05
5.0 / 5
4654
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز