برگزاری هجدهمین مجمع دولت های عضو دیوان بین المللی كیفری (ICC) در لاهه

برگزاری هجدهمین مجمع دولت های عضو دیوان بین المللی كیفری (ICC) در لاهه سنج نیوز: هجدهمین نشست مجمع دولت های عضو دیوان بین المللی كیفری (ICC) در لاهه شروع به كار كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، نماینده كشورمان در سخنرانی خود در روز دوم این جلسه، ضمن بیان اصول و اهداف مندرج در اساسنامه دیوان بین المللی كیفری بر لزوم استقلال، بیطرفی و اجتناب از تأثیرپذیری سیاسی این نهاد كیفری بین المللی تاكید كرد.
او همینطور ضمن محكوم كردن تهدیدهای اخیر مقامات آمریكایی مقابل دیوان بین المللی كیفری و قضات، دادستان و كاركنان آن، این تهدیدات را مانع برقراری عدالت و در عین حال آزمونی برای دیوان در جهت نمایش استقلال و كارآمدی خود دانست.
رضا پورمند تهرانی معاون حقوقی بین المللی سفارت كشورمان در لاهه همین طور از رویكرد اخیر دیوان در بررسی و تحقیقات نسبت به جنایات ارتكاب یافته مقابل اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار، فلسطین و افغانستان استقبال و در عین حال بر بی طرفی و ایستادگی در مقابل فشارهای سیاسی در این پرونده ها اصرار كرد.
او همینطور برخی پیشرفت های كشورمان در زمینه حقوق بین المللی كیفری در حوزه قانونگذاری، دانشگاهی و پژوهشی را برشمرد.
مجمع دولت های عضو دیوان بین المللی كیفری بالاترین ركن تصمیم گیر این نهاد است كه هر ساله برای تعیین سیاست های غیرقضایی دیوان با حضور نمایندگان كشورهای عضو و ناظر این دیوان تشكیل جلسه می دهد. جمهوری اسلامی ایران عضو ناظر دیوان بین المللی كیفری می باشد.
در حاشیه اجلاس امسال همچون اجلاس های قبلی، تعدادی زیادی نشست های جانبی تخصصی راجع به مسائل و موضوعات مختلف و چشم انداز آتی حوزه حقوق بین الملل كیفری و كارهای این نهاد برگزار شده كه تا روز پایانی اجلاس یعنی ۱۵ آذر ادامه خواهند یافت. علاوه بر این در اجلاس امسال هیأت اعزامی فلسطین نیز به مناسبت شكایت به دیوان مقابل جنایت رژیم صهیونیستی در غزه نمایشگاهی توسط هنرمندان فلسطینی برگزار كرده است.




منبع:

1398/09/13
15:44:29
5.0 / 5
4375
تگهای خبر: آمریكا , ایران , حقوقی , دادستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز