فرماندار تهران در پایان نخستین روز ثبت نام انتخابات مجلس::

۱۳۷ نفر در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس ثبت نام كردند

۱۳۷ نفر در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس ثبت نام كردند به گزارش سنج نیوز فرماندار تهران از ثبت نام قطعی ۱۳۷ نفر برای داوطلبی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اولین روز از مهلت قانونی ثبت نام در این انتخابات رخبر داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، عیسی فرهادی فرماندار تهران عصر یكشنبه در انتها اولین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به عرضه ی گزارشی از آمار افراد ثبت نام كرده در حوزه انتخابیه تهران پرداخت و اعلام نمود: تا كنون ۱۳۷ نفر به صورت قطعی ثبت نام كردند كه ۱۱۷ نفر از این تعداد را مردان و ۲۰ نفر را زنان می سازند. ۴۶ نفر در حال طی مراحل ثبت نام هستند.

وی اظهار داشت: در مقایسه با روز اول ثبت نام از داوطلبان كاندیداتوری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی كه ۱۹ درصد از ثبت نام كنندگان را زنان تشكیل می دادند، این رقم با كاهش ۴ درصدی امروز به ۱۵ درصد رسیده است.

فرماندار تهران تصریح كرد: از ۱۳۷ نفری كه در اولین روز مهلت قانونی ثبت نام در انتخابات مجلس، فرایند ثبت نام خویش را به طور كامل طی كرده اند، ۱۹ نفر دارای مدرك دكترا، ۱۰۷ نفر دارای مدرك كارشناسی ارشد، ۱۰ نفر دارای مدرك كارشناسی و یك نفر هم دارای تحصیلات حوزوی هستند. همینطور ۹۵ نفر از ثبت نام كنندگان در بازه سن ۳۰ الی ۵۰ سال، ۳۸ نفر در بازه سنی ۵۰ الی ۷۰ سال و ۲ نفر بالای ۷۰ سال هستند. این آمار نشان داده است كه درصد بالایی از داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم از افراد جوان هستند. ۲ نفر از افرادی كه امروز ثبت نام خویش را به صورت كامل انجام داده اند، هم دارای سوابق نمایندگی بودند. همینطور ۳۷ نفر از ایثارگران هم با حضور در محل اعلام شده از جانب فرمانداری تهران مراحل ثبت نام خویش را طی كردند.




منبع:

1398/09/10
20:51:07
5.0 / 5
4837
تگهای خبر: نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز