آیت الله جنتی:

افرادی كه آلوده به فسادند بدانند مجلس جای آنها نیست

افرادی كه آلوده به فسادند بدانند مجلس جای آنها نیست به گزارش سنج نیوز دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینكه هركس قصد ثبت نام دارد خوب قانون را مطالعه كرده و از شرایط ثبت نام آگاه شود، اظهار داشت: آن هایی كه شرایط قانونی را دارند برای نمایندگی ثبت نام كنند و افرادی كه آلوده به فسادند باید بدانند مجلس جای آنها نیست.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان بامداد امروز در جلسه این شورا با گرامی داشت هفته بسیج، اظهار داشت: تشكیل نهاد مقدس بسیج از ابتكارات حضرت امام خمینی (ره) است و این شجره طیبه در طول تاریخ انقلاب و در عرصه های گوناگون همچون ۸ سال دفاع مقدس، مقابله با بحران امنیتی، خدمت رسانی در اتفاقات طبیعی نظیر سیل و زلزله همواره كنار مردم و پیشگام بوده است. وی در ادامه به آشوب های اخیر در كشور اشاره نمود و تصریح كرد: حجم تخریب ها، شدت خشونت و اعمال تروریستی و میزان خسارت وارده به اموال مردم و كشور توسط آشوب گران و حمایت دشمنان ایران همچون آمریكا و اسرائیل از آنها، همه و همه مبین این مسأله است كه طراحی و برنامه ریزی این اتفاقات از قبل انجام شده بود كه البته در بستر اعتراض به افزایش قیمت بنزین زودتر عملیاتی شد. البته حضور مردم در راهپیمایی های خودجوش در شهرهای مختلف كشور و تلاش های دستگاه های انتظامی و امنیتی طراحی دشمنان را ناكام گذاشت. آیت الله جنتی با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی و نهادها و دستگاه های اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان و سرشبكه های ایجاد آشوب در كشور، از این نهادها خواست با دقت نسبت به تفكیك معترض از اغتشاشگران اقدام نمایند. وی در عین حال خاطرنشان كرد: البته مسؤلان می توانستند به شیوه بهتری درباره طرح افزایش سوخت اطلاع رسانی و افكار عمومی را اقناع كنند كه متأسفانه این كار نشد؛ با این وجود تمام دقت و تلاش خویش را بكنند تا اشكالات اجرایی این طرح مرتفع شود.
دبیر شورای نگهبان اضافه كرد: گزارش های میدانی از افزایش قیمت برخی كالاهای ضروری مردم و به دنبال آن احتكار برخی اقلام از جانب عده ای سودجو حكایت دارد كه مسؤلان باید مراقبت و نظارت جدی داشته باشند تا قیمت ها بالا نرود. آیت الله جنتی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان كرد: همه مسؤلان باید تلاش كنند تا انتخابات اسفندماه همچون گذشته، سالم و با حضور گسترده مردم برگزار گردد. از آغاز هفته آینده ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شروع می شود، سفارش می كنم كه هركس قصد ثبت نام دارد خوب قانون را مطالعه كرده و از شرایط ثبت نام آگاه شود. دبیر شورای نگهبان خاطرنشان كرد: آن هایی كه شرایط قانونی را داشته باشند و انگیزه ای جز خدمت و رفع مشكل مردم را ندارند برای نمایندگی ثبت نام كنند و افرادی كه آلوده به فسادند و انگیزه های سوء دارند باید بدانند مجلس جای آنها نیست. آیت الله جنتی در ادامه با انتقاد از كنار گذاشتن اصلاحیه قانون انتخابات از دستور كار مجلس طی روزهای گذشته، تاكید كرد: از مجلس گلایه دارم كه چرا اهتمام ویژه ای برای تصویب و به سرانجام رساندن این طرح ندارد در حالیكه در صورت تصویب این طرح بخش قابل توجهی از مشكلات و نقصها فعلی قانون انتخابات حل می شود. ۲۷۲۱۵

1398/09/06
16:08:57
5.0 / 5
4210
تگهای خبر: آمریكا , آنلاین , ایران , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز