كاظمی:

بانك ها تولید ملی ما را متوقف كردند

بانك ها تولید ملی ما را متوقف كردند سنج نیوز: یك عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی یكی از اصلی ترین موانع تولید داخلی را بانك ها دانست و عنوان كرد: بانك ها و تحریم های آمریكا تولید ما را زمین گیر كرده اند.


محمد كاظمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به موانعی كه می تواند سد راه پشتیبانی از تولید ملی باشد اظهار داشت: فعلا تولید ملی ما را بانك ها متوقف كرده اند؛ واحدهای تولیدی كه وام دریافت نمودند به لحاظ تحمیل تحریم های آمریكا نتوانستند وام ها را بازگردانند؛ در نتیجه بانك ها هم این شرایط را درك نمی كنند و مشكلاتی ایجاد می شود.
وی افزود: هم تحریم های آمریكا و هم تحمیل بانك ها به تولید ما ضربه زده و آنرا زمین گیر كرده است. البته ما در مجلس شورای اسلامی در این عرصه كمكی را در نظر گرفتیم، ولی شورای نگهبان آنرا تایید نكرد.
این عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دستگاه های نظارتی در رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید ملی عنوان كرد: دستگاه های نظارتی در اینباره كاری نمی توانند انجام دهند، چون كه بانك ها می گویند ما برپایه قوانین و مقررات بانكی این كارها را انجام می دهیم؛ این در شرایطی است كه این مقررات و قوانین بانكی برای شرایط عادی تنظیم شده است نه شرایط بحرانی در واقع برای زمانی تنظیم شده كه تمام فضای مورد نیاز برای تولید كننده مساعد و فراهم باشد. اگر تحریمی وجود نداشته باشد و شاهد مشكلات در بازار نباشیم آن زمان مقررات می تواند در مورد آن تولید كننده ای كه از بازپرداخت تسهیلات امتناع می كند در نظر گرفته شود، اما حالا بحث امتناع وجود ندارد و بحث بر سر تحریم و تحمیل است و بانك ها این شرایط را درك نمی كنند.
كاظمی تصریح كرد: برای پشتیبانی از تولید ملی فرهنگ سازی در كشور امری مهم می باشد اما تولید داخلی ما به كیفیت تولید خارجی نمی رسد. این مورد را در كیفیت كالاهای لوازم خانگی شاهد هستیم؛ البته كیفیت تولید رو به بهبود است و در بعضی موارد تولیدات ما با تولیدات خارجی برابری می كند. حال كه نمی توانیم واردات انجام دهیم باید از شرایط كنونی برای پشتیبانی از تولیدات ملی بعنوان فرصت نگاه نماییم و از تولید كننده حمایت نماییم تا هم كیفیت و هم كمیت را بالا برند.





منبع:

1398/08/28
08:23:04
5.0 / 5
4273
تگهای خبر: آمریكا , تحریم , حقوقی , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز