شیخ اخطار داد:

جریانی درصدد ایجاد تقابل میان جمهوریت و اسلامیت نظام است

جریانی درصدد ایجاد تقابل میان جمهوریت و اسلامیت نظام است به گزارش سنج نیوز نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: كشوری می تواند واجد حكمرانی مشروع و پیش برنده باشد كه ملت توان انتقاد و اعتراض فردی و جمعی در چارچوب رسانه های آزاد را داشته باشند و این مهم جز با تقویت احزاب سیاسی، تشكل های صنفی و سازمان های مردم نهاد اجتماعی میسر نخواهد شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مهدی شیخ در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن برشمردن خصوصیت ها و خصوصیت های اخلاقی و سیاسی پیامبر اكرم (ص) ضمن تاكید بر اینكه راه پیامبر اكرم (ص) را در جهت تقویت وحدت چراغ راه خود قرار دهیم نه اینكه به نام دوستی ایشان به دنبال شكاف در امت اسلامی باشیم، هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام را تبریك گفت.
وی افزود: در نگاهی كلی به روند نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد پیشرفت های خوبی در عرصه های علمی، تكنولوژی، نظامی و امنیتی هستیم كه هر هم وطن منصفی باید بدان افتخار كند. لكن در همه حوزه های ساختاری گرفته تا عملكرد نهادها به اشكالات در خور توجهی بر می خوریم. متاسفانه نهاد مجلس آنگونه كه در خور جمهوری اسلامی است و آنطور كه امام راحل ترسیم نموده نه تنها در راس امور نیست بلكه در تاثیرگذاری بعنوان یك قوه ای كه وظیفه تقنین و نظارت بر عملكردها را دارد گرفتار محرومیت است. نهاد دولت هم فربه، ناكارآمد و عاری از نخبگان و شایستگان شده و توان لازم را برای عبور از چالش های كشور ندارد.
شیخ ابراز عقیده كرد: قوه قضائیه هم نتوانسته نماد سلامت، بی طرفی و رسیدگی موثر و سریع به شكایات مردمی و اجرای عدالت باشد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم تبدیل به صدا و سیمای سلیقه ای خاص شده و با عنایت به انحصاری بودن آن راه بر دیگر سلایق - كه در نظام جمهوری اسلامی تعریف می شوند و از نظر عددی و پایگاه اجتماعی هم اهمیت بیشتری از سلیقه حاكم بر این رسانه دارا می باشند- بسته شده، برای حل این امور و دیگر چالش ها و رسیدن به وحدت نظر پیرامون چگونگی برون رفت از این وضعیت نیازمند نگاهی بلندنظرانه همراه با سعه صدر و آرامش در سایه وحدت و پرهیز از درگیری های بی مورد جناحی می باشیم.
این عضو فراكسیون امید مجلس معتقد است: بر هم زدن سازماندهی شده سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و یا رئیس جمهور در یك بازدید رسمی استانی نه تنها حل كننده مشكلات نبوده بلكه كشور را به سمت بی ثباتی می كشاند. اخطار می دهم جریانی درصدد ایجاد تقابل میان جمهوریت و اسلامیت نظام است. حال كه اسلامیت و جمهوریت بر مبنای قرائت امام راحل از اسلام ناب محمدی یك عنصر می باشد و آن دینی است برای مردم و مردم را حاكم بر سرنوشت خود می داند مبادا در این دام گرفتار شویم. كشوری می تواند واجد حكمرانی مشروع و پیش برنده باشد كه حداقل سه عنصر ساختار سیاسی، سیاستگذاری و مدیران شایسته و متعهد در آن پرورش یافته باشد و با آرای آزاد ملت برگزیده شده و در حوزه اختیارات خود خدمت كند و ملت هم توان انتقاد و اعتراض فردی و جمعی در چارچوب رسانه های آزاد را داشته باشند و این مهم جز با تقویت احزاب سیاسی، تشكل های صنفی و سازمان های مردم نهاد اجتماعی میسر نخواهد شد.
شیخ در انتها افزود: وظیفه می دانم نسبت به وضعیت معیشتی مردم به همه مسؤلان ارشد نظام اخطار دهم خصوصا در مورد اقشار كم درآمد كه هر چه داریم به بركت فداكاری آنها است توجهات لازم صورت پذیرد. گرانی مسكن در شهرهای بزرگ، اجاره نشین ها را به حاشیه شهر برده است و گاها آنها را گرفتار معضلات بغرنجی كرده است. لازم است مسؤلان استانی و وزارتخانه ای در این زمینه عاجلا اقدام نمایند.



1398/08/21
14:20:38
5.0 / 5
4617
تگهای خبر: ایران , تكنولوژی , رئیس جمهور , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز