واكنش تریبون های نماز جمعه به زلزله ۵

واكنش تریبون های نماز جمعه به زلزله ۵ به گزارش سنج نیوز ائمه جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائل مختلفی از زلزله آذربایجان تا گام چهارم تعهدات برجام اشاره كردند، البته افرادی مانند امام جمعه تبریز سفارش هایی زیست محیطی هم بیان نمود.


حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: از مصادیق تقوای الهی تقویت روحی است، انسان باید روح خویش را به قدری تقویت كند تا تقوا به صورت ملكه دربیاید و از آلودگی ها حفظ شود.
به نوشته مهر، امام جمعه تبریز اظهار داشت: امام حسن عسكری در تبیین راهبردهای اساسی برای مسلمانان سفارش می كنند كه میان اهل سنت نماز بخوانید، از مریض های اهل سنت عیادت كنید و در تشییع جنازه های آنها شركت كنید.
آل هاشم با اشاره به زلزله صبح امروز در میانه اظهار داشت: به خانواده های قربانیان زلزله آذربایجان شرقی تسلیت عرض می كنم، در روستاهای میانه مخصوصاً روستای ورنكش كه چند نفر از هم وطنان جان خویش را از دست دادند و در سراب حیوانات تلف شدند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینكه نمایندگان مجلس باید انتقادپذیر باشند، اظهار داشت: فردی كه هیچ توجهی به انتقادات و پیشنهادها نداشته باشد صلاحیت نمایندگی ندارد.
حجت الاسلام آل هاشم سفارش ای محیط زیستی هم داشت و اظهار داشت: شركت نیروی برق قبض های كاغذی را حذف كرده اند تا با كاهش مصرف كاغذ و افزایش خدمات غیرحضوری، كمكی به محیط زیست شود، در این رابطه لازم است مردم همكاری داشته باشند.
تقدیر از گام چهارم كاهش تعهدات برجام
امام جمعه قم ضمن گرامیداشت یاد شهدای هسته ای و ارج نهادن به تلاش های دانشمندان هسته ای اظهار داشت: از دولت و سازمان انرژی هسته ای در برداشتن گام چهارم كاهش تعهدات در برجام تقدیر می نماییم.
بنا بر گزارش فارس، آیت الله سعیدی با اشاره به حادثه زلزله در آذربایجان شرقی، كشته شدن تعداد هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت و خواهان رسیدگی به زلزله زدگان شد و بر همراهی مردم در این راه تاكید نمود. مذاكره نتیجه بخش نیست امام جمعه كرمان هم درخطبه های نماز جمعه این شهر با بیان این مطلب كه پرده های تعصب ها، ملی گرایی ها باعث غفلت از عالم آخرت می شود، بیان داشت: لجاجت اجازه نمی دهد به حق پاسخ مثبت بدهد اما خداوند در قیامت همه پرده ها را كنار می زند، آن روز همه می فهمیم همه مقام های دنیوی مثمر ثمر نبوده است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینكه افرادی در این دنیا زندگی می كنند اما روح آنها همه ملكوتی نیست، افزود: حضرت علی (ع)می فرماید «برخی ها در این دنیا زندگی می كنند اما روح شان وابسته به عالم ملكوت است»
به نوشته مهر، او اظهار داشت: در كشور دو نگاه وجود داشت كه یكی معتقد به عدم مذاكره و دیگر معتقد به مذاكره بود اما هم اكنون همگی بر این باورند كه مذاكره نتیجه بخش نیست.
نماینده وی فقیه در استان كرمان با بیان این مطلب كه امروزه گام چهارم را با قاطعیت برداشتیم، افزود: مطمئن باشید جمهوری اسلامی در همه حوزه ها مقاومت می كند و هزینه ها را می پذیرد.
هزینه سازش با آمریكا بسیار بیشتر از مقاومت است
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر كرمان كه در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار گردید با اشاره به اینكه آمریكا فسادهای زیادی در طول تاریخ دارد و نیاز است در مجامع علمی این خوی استكباری آمریكا كه شیطنت و استسمار و بدعهدی و چپاول است بررسی شود بیان كرد: در طول دوران حیات جریان پلید استكبار با هر كسی مذاكره كرده است انتهای آن خیانت، تهدید، تحریم و چپاول بوده است. بنا بر گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینكه آمریكا حتی به هم پیمانان خود رحم نمی كند و در منطقه می بینیم چگونه كشورهایی كه به ظاهر با آمریكا دوست بودند عاقبتشان چه شده است اظهار داشت: غارتگری و استسمار حاصل دوستی با آمریكا بوده است و در زمان طاغوت در ایران شاهد این چپاولگری آمریكا در كشور بوده ایم. علیدادی سلیمانی با اشاره به اینكه رئیس جمهور آمریكا با صراحت می گوید كه ما برتر هستیم خاطرنشان كرد: آمریكا با هر كشوری كه با آنها همكاری نكرد توطئه و نفوذ و جنگ را در برنامه می گذارند. وی با اشاره به اینكه استكبار تمام عالم را برای خود می خواهد و دست بردار نیست اظهار داشت: تاریخ پیش روی ما است و اگر تاریخ را بررسی و مطالعه نماییم می بینیم محصول مذاكره كوبا با آمریكا فقط چند عكس است. امام جمعه كرمان با اشاره به اینكه غیرت دینی ما را در زمان شاه مورد هجمه خود قرار داده بودند و شاه ایران هیچ تصمیمی از خودش نبود اضافه كرد: پس از انقلاب جنگ تحمیلی را بر ما وارد كردند و بدترین تحریم ها را لایه به لایه بر كشور ایجاد كردند. وی با اشاره به اینكه در مذاكرات برجام ماه ها وقت كشور را گرفتند و تعهداتی را امضا كردند و به راحتی زیر همه چیز زدند اظهار داشت: اروپایی ها هم در حد شعار در برجام هستند اما در عمل هیچ تعهدی را پایبند نیستند. نماینده ولی فقیه در استان كرمان با اشاره به اینكه اروپایی ها فقط می خواهند كشور ما را معطل نگه دارند اضافه كرد: امروز تمام كشور ما متوجه توطئه آمریكا و اروپا شده است و باید هوشیارانه عمل نماییم. وی با اشاره به اینكه اساتید دانشگاهی باید مصادیق خیانت آمریكا را بگویند و واقعیت این خوی استكباری را بگویند اظهار داشت: جمهوری اسلامی با قدرت و شجاعت راه خویش را ادامه می دهد چون كه هزینه سازش بسیار بالاتر از هزینه مقاومت است و در مقاومت خیلی چیزها به دست خواهیم آورد.
۲۷۲۱۶

1398/08/17
17:06:10
5.0 / 5
4439
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز