واكنش مقام بلندپایه سپاه به شوی سیاسی آمریكا در اعلام خبر مرگ ابوبكر البغدادی

واكنش مقام بلندپایه سپاه به شوی سیاسی آمریكا در اعلام خبر مرگ ابوبكر البغدادی به گزارش سنج نیوز میزان نوشت: معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی كل قوا اظهار داشت: آنها كه امروز خبر مرگ البغدادی را با هیجان گزارش می كنند و می خواهند نابودی داعش را به نام خودشان مصادره كنند، باید بدانند كه قریب به ۲ سال پیش، پرچم حاكمیت داعش توسط جبهه مقاومت پایین كشیده شده بود.


سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی فرماندهی كل قوا، با اشاره به اعلام خبر مرگ «ابوبكر البغدادی» سركرده گروهك تروریستی - آمریكایی داعش اظهار نمود: آمریكایی ها پیش از این اعلام نموده بودند كه مبارزه با داعش ۳۰ سال زمان خواهد برد و آنها كه امروز خبر مرگ البغدادی را با هیجان گزارش می كنند و می خواهند نابودی داعش را به نام خودشان مصادره كنند، باید بدانند كه قریب به ۲ سال پیش، پرچم حاكمیت داعش توسط جبهه مقاومت پایین كشیده شده بود. وی با اشاره به اینكه امروز ابوبكر البغدادی یك عنصر خنثی و بی خاصیت بود كه هیچ عقبه حاكمیتی در اختیار نداشت و از حیز انتفاع ساقط شده بود، عنوان كرد: اقدام آمریكایی ها در نحوه رسانه ای كردن خبر مرگ «ابوبكر البغدادی» یك شو سیاسی محض بود و بیشتر كاركرد سیاسی و انتخاباتی برای ترامپ دارد. سردار سنایی راد افزود: اقدام آمریكایی ها برای كشتن البغدادی در ادلب سوریه، در آستانه حمله نیروهای سوری به ادلب صورت گرفت ضمن اینكه اطلاعات دقیق عراقی ها می توانست زمینه دستگیری البغدادی را فراهم آورد.
وی با اشاره به اینكه ادلب منطقه ای است كه تروریست های رقیب داعش در آن مستقر هستند و امكان اعزام نیروهای حفاظتی و در نظر گرفتن یك مكان امن و مستحكم برای البغدادی در ادلب فراهم نبود، اظهار داشت: بنا به اذعان خود آمریكایی ها، ابوبكر البغدادی در عملیاتی كشته شده كه درگیری بسیار مختصر و محدود بوده است. معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی كل قوا با اشاره به اینكه اقدام آمریكایی ها در كشتن البغدادی یك نوع رد گم كنی برای از بین بردن جعبه سیاه داعش بود، اظهار داشت: اطلاعات البغدادی می توانست جنگ نیابتی در منطقه را شفاف سازی كند؛ جنگ نیابتی كه آمریكا در آن نقشی محوری داشت و چند كشور عربی و رژیم صهیونیستی از آن سود می بردند و بعضی از سرویس های اروپایی هم در آن نقش داشتند. سردار سنایی راد افزود: همانگونه كه آمریكایی ها در صعود امثال القاعده و داعش نقش داشتند، زمانی كه این عناصر كاركرد خویش را از دست می دهند آمریكا به دنبال نابودسازی آنها می رود. هیچ كس فراموش نمی كند كه ائتلاف ویترینی ضد داعش با محوریت آمریكا بارها در فراری دادن عناصر كلیدی و فرماندهان داعش در شرایط محاصره از جانب نیروهای مقاومت همكاری كرده بود. ۲۱۷۲۱۵

1398/08/06
10:35:15
5.0 / 5
4918
تگهای خبر: آمریكا , ترامپ , سرویس , صهیونیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز