ابوترابی فرد:

باید از پایگاه مكتب اسلام و معرفت غدیر با جوامع جهانی سخن گفت

باید از پایگاه مكتب اسلام و معرفت غدیر با جوامع جهانی سخن گفت سنج نیوز: خطیب موقت نماز جمعه تهران اصرار كرد كه پیامبر و ائمه اسلام مدرسه علم و معرفت هستند و برای ارتباط با دیگر مكاتب و جوامع جهانی باید از پایگاه علم این مكتب و معرفت غدیر سخن گفت و باید از حقوق پیروان این مدرسه دفاع كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم عزاداری شب های پایانی ماه صفر كه در حسینیه جماران تهران برگزار شده بود، بیان كرد: جایگاه علم و عالم در منطق پیامبر اعظم و قرآن كریم جایگاه بسیار ویژه و ممتازی است. اولا از آموزه های وحیانی به روشنی استفاده می شود كه هدف و مقصد نهایی از بعثت انبیا الهی رسیدن انسان به قله های رفیع علم و معرفت است. تربیت انسان عالم و عارف به خداوند كه جان و قلب و روحش به نور علم و معرفت نورانی است و در قله حیات عقلانی و علمی قرار دارد از اهداف اصلی بعثت پیامبران است.
ایشان سپس اظهار نمود: به خوبی از آموزه های پیامبر می توان یافت كه تنها راه برای رسیدن به هدف والای بعثت تعالی بشر و سلوك عالمانه است. هر گامی بدون پشتوانه معرفتی و علمی نه تنها انسان را به مقصد نزدیك نمی كند بلكه سبب فاصله او با مقصد تعریف شده می شود.
ایشان سپس با اشاره به آیاتی از قرآن كریم اشاره كرد: حركت بدون پشتوانه علمی ممنوع می باشد. هر سلوك بدون معرفت ممنوع می باشد. خداوند تهدید می كند ای انسان بدان اگر یك گام بدون پشتوانه علمی و معرفتی برداشتی تمام اعضا و جوارح تو مورد سوال قرار می گیرد. آنچه كه امام را در این جایگاه فاخر قرار داد عزم راسخ او بر دست یابی به علم و معرفت و جهت گیری و سلوك مبتنی بر دانش بود. در این دو گام، گام نخست بسیار دشوار است یعنی رسیدن به علم اما گام دوم بمراتب دشوارتر است. مشكل ما ندانستن نیست بلكه قدم برداشتن برخلاف علم و معرفتی است كه كسب كرده ایم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه اظهار نمود: برای آنچه كه می دانیم باید احترام قائل شویم و به علم خود رجوع نماییم. پیامبر اكرم می فرماید امری كه هر فرد متفكر و هوشمندی باید مراقب آن باشد و با او همیشه همراه باشد این است كه استماع علم و حفظ علم و نشر آن و عمل به آن داشته باشد. هر انسان عاقلی باید اینگونه زندگی كند. این امر برای همه ما لازم اما برای افرادی كه مسئولیتی دارند متناسب با مسیولیت آنان بسیار خطیر و مهمست.
ایشان سپس اشاره كرد: تجسم علم و زهد و تقوا و بی اعتنایی به دنیا در فرزند امام خمینی (ره) سید مصطفی خمینی متجلی بود. امام پس از رحلت ایشان فرمودند مصطفی امید آینده اسلام بود. اینكه باید در مدرسه پیامبر زانو زد و ارتباط خودرا با دوده تحكیم كرد، برای این است كه آنان حقیقت علم هستند. پیامبر و ائمه اسلام مدرسه علم هستند. هرچه می توان باید ارتباط خودرا با مكتب آنان تنگ تر كرد.
او در آخر اشاره كرد: برای ارتباط با دیگر مكاتب و جوامع جهانی باید از پایگاه علم این مكتب و معرفت غدیر سخن گفت، باید از حقوق پیروان این مدرسه دفاع كرد و در امتداد رشد و تعالی این مكتب و تفكر گام برداشت.




منبع:

1398/08/03
22:35:25
5.0 / 5
4538
تگهای خبر: هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز