در گزیده اخبار سیاسی ۲و۳ آبان بخوانید؛

روحانی در باكو

روحانی در باكو سنج نیوز: برگزاری هجدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد/ تاكید رئیس مجلس بر معافیت كشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده/ واكنش سفیر انگلیس به سخنان یك نماینده مجلس/ دفاع موگرینی از برجام در روز سازمان ملل و... همچون گزیده اخبار سیاسی ایسنا در ایام پنج شنبه و جمعه، دوم و سوم آبان ماه 1398 است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، فرمانده كل سپاه با اشاره به اینكه كشور در شرایط سرنوشت سازی قرار دارد، اشاره كرد: در نبرد اقتصادی هستیم كه نیاز به سازندگی و توسعه اقتصادی كشوری ضروری می باشد. سردار سلامی همین طور با تاكید بر اینكه دشمنان برای مقابله با مردم ایران علایم بالینی حیاتی ندارند، اظهار داشت: هم در مقابل دشمن و هم در مقابل مشكلات مردم تا آخر ایستاده ایم و مردم را تنها نمی گذاریم همانطور كه مردم ما را تنها نگذاشته اند و تكیه گاه ما برای نبرد با دشمن آنها هستند.


حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران خطاب به دولت اظهار داشت كه هنر شما خلق اجماع است و بنده با تجاربی كه دارم می گویم این اجماع را اگر با نگاه خیرخواهی باشد می توان خلق كرد. باید مدیران و مسئولان كشور را برای یك تحول بزرگ آماده ساخت. دوران روزمرگی و ندانم كاری و فرصت سوزی به انتها رسیده است نیازمند وحدت ملی برای تحول هستیم. اگر می خواهیم در راه پاسخ به نیازهای اساسی مردم قدم برداریم باید در این زمینه ها كاری نماییم.


مراسم افتتاحیه هجدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در باكو پایتخت جمهوری آذربایجان انجام شد.

در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها در باكو
روحانی در دیدار با رئیس جمهور ونزوئلا: مقاومت ملت های ایران و ونزوئلا و به شكست كشاندن توطئه های آمریكا تحسین برانگیز است
روحانی در دیدار رئیس جمهوری آذربایجان: ایران آماده ساخت نیروگاه در جمهوری آذربایجان است
ظریف در جلسه كمیته فلسطین وزرای كشورهای عضو جنبش عدم تعهد: ترامپ در رفتار توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی، شریك جرم است
ظریف در دیدار با مولود چاووش اوغلو: بررسی تحولات سوریه در دیدار ظریف و چاووش اوغلو

***


دفتر معاون اول رئیس جمهور درخصوص سخنان اخیر اسحاق جهانگیری در باب لوایح در رابطه با FATF اطلاعیه ای منتشر نمود. در این اطلاعیه با اشاره به آن چه «برداشت های متفاوت و موضع گیری سیاسی و غیراخلاقی برخی افراد و رسانه ها از سخنان دكتر جهانگیری در نشست با تعدادی از علما و روحانیون» خوانده، آمده است: برخی تلاش دارند تا هدف اصلی این سخنان در خصوص لزوم شفافیت در تصمیم گیری ها و اهمیت تسریع در تصویب لوایح در رابطه با FATF را به حاشیه ببرند.
درهمین رابطه علیرضا رحیمی، عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به اینكه دولت و مجلس در بالاترین سطح ممكن منافع كشور را در تصویب لوایح پالرمو و CFT رعایت كردند، اظهار داشت: با مماشات و بی تصمیمی مجمع تشخیص مصلحت نظام فضای بیشتری در اختیار مخالفان دولت برای كارشكنی مقابل لوایح FATF قرار گرفته است.


رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی بر مقابله با فرار مالیاتی و معافیت اقشاری همچون كشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده اصرار كرد و اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمدهای نفتی شده و بودجه كشور بر طبق درآمدهای مالیاتی تدوین شود.
محمدرضا عارف هم در واكنش به نامه تعدادی از هواداران تیم فوتبال استقلال به او و فراكسیون امید برای حل مشكلات این باشگاه در صفحه اینستاگرام خود اصرار كرد كه این مساله مورد توجه جدی فراكسیون امید است و فراكسیون برای حل مشكلات باشگاه استقلال با مسئولان مربوطه صحبت خواهدنمود.
همین طور جواد كریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس در حساب توئیتری خود ادعایی را درباره رابطان آمدنیوز و انتساب به یكی از مسئولان مطرح كرده و نوشت: " دو نفر از خبرنگاران و ادمین های تلگرامی آمد نیوز و رسانه های زنجیره ای كه در سال ۹۵ و ۹۶ دستگیر شدند، اعتراف كردند با یكی از وزرای وقت ارتباط مستقیم داشته و از آقای واعظی وزیر ارتباطات وقت كمك مالی دریافت می كرده اند". این در حالیست كه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت و گو با خبر آنلاین از قوه قضائیه در خواست كرده است تا با ادعای این نماینده مجلس برخورد كند.
حسام الدین آشنا هم در توییتی با طرح سوال نوشت: ۱. نامردنیوزها چرا و چگونه متولد می شوند؟ ۲. چگونه و به چه اخباری دسترسی پیدا می كنند و چگونه دروغ می سازند؟ ۳. چرا افراد حقیقی و حقوقی دانسته آنها را بازی می دهند یا ندانسته از آنها بازی می خوردند؟ ۴. هزینه این بازی های خطرناك برای ملت چقدر است؟ ۵. چه باید كرد تا این بازی ها تمام شود؟


مذاكره حزب رفاه ملت با برخی چهره های اصلاح طلب برای ائتلاف در انتخابات آینده
تشریح روند انتخاب دبیركل احزاب برای عضویت در كمیسیون ماده ۱۰
تعویق انتخاب نماینده احزاب ملی برای عضویت در كمیسیون ماده ۱۰
نامه احزاب اصلاح طلب به وزیر كشور


مهدی مطهرنیا، كارشناس مسائل سیاسی با بیان این كه كنفرانس ضد ایرانی منامه نتوانست به همه اهداف خود برسد، اظهار داشت: كنفرانس منامه برای مطرح كردن ایران بعنوان تهدید در افكار عمومی منطقه بود.
در همین رابطه جلیل رحیمی جهان آبادی، رئیس كمیته بین الملل كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه برگزاری اجلاس منامه نتیجه ای را برای برقراری امنیت در منطقه به دنبال نخواهد داشت، اظهار نمود كه این اجلاس علاج آمریكایی ها برای احیای حیثیت از دست رفته خود در خاورمیانه است.


سیدعباس عراقچی در دیدار با «سرگئی ریابكوف» معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیاست های یكجانبه آمریكا و ناتوانی اروپا در عمل به تعهدات خود بعد از خروج آن كشور از برجام، اشاره كرد: مسیر دیپلماسی همچنان باز است اما این مسیر هر روز باریكتر و صعب العبورتر می شود و كشورهای باقی مانده در برجام اگر در اراده خود برای حفظ برجام جدی هستند باید بدانند كه زمان كمی در اختیار دارند.
همچنین سفیر انگلیس در تهران در واكنش به سخنان یك نماینده مجلس (فلاحت پیشه) ‏ درباره موضع انگیس در مقابل ایران اظهار داشت: این سخنان نشان میدهد درباره مواضع بریتانیا در مورد ایران و برجام كه همیشه تاكید كرده ایم مستقل از عضویت ما در اتحادیه اروپا بدون تغییر خواهد ماند، سوء برداشت وجود دارد.
مایك پمپئو، وزیر خارجه آمریكا هم ضمن انتقاد از رویكرد دولت باراك اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریكا در قبال تحولات خاورمیانه و جنگ سوریه، شیوه دولت ترامپ را متفاوت خواند و اظهار داشت كه دولت ترامپ، ایران را بعنوان بدترین بازیگر منطقه می داند و مقابل آن دست به "اقدامات واقعی" زده است.


فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود به مناسبت روز سازمان ملل با تاكید بر اینكه «چند جانبه گرایی بهترین راه ممكن به منظور یافتن راهكارهای مناسب برای بحران های كنونی در جهان است» اشاره كرد: ما به تلاش های خود برای محافظت از توافق هسته ای با ایران ادامه می دهیم.
موگرینی همین طور در دیدار با نخست وزیر چین بر ضرورت ادامه همكاری در زمینه توافق هسته ای ایران تاكید كرد.
*همچنین مهمترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته گذشته از "از اعلام حكم جعبه سیاه پرونده نفتی تا حكم شهرام جزایری" ر ا میتوانید اینجا بخوانید.




منبع:

1398/08/03
14:29:24
5.0 / 5
4191
تگهای خبر: آمریكا , آنلاین , اقتصاد , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز