خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۴ مهر ماه

پاسخ های قانع كننده ظریف در مجلس، تذكری درباره كارگران هپكو، وعده دانشگاهی وزیرعلوم و

پاسخ های قانع كننده ظریف در مجلس، تذكری درباره كارگران هپكو، وعده دانشگاهی وزیرعلوم و سنج نیوز: وعده وزیر علوم برای اتصال دانشگاه های كوچك به دانشگاه های بزرگ/ بررسی سوالالت نمایندگان از وزیر امور خارجه/ ادامه بررسی جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده و... همچون مهمترین اخبار امروز (یكشنبه) چهاردهم مهر 1398 مجلس شورای اسلامی هستند كه می توانید مشروح آنرا در لینك های زیر بخوانید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز مجلس ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده و سوالالت نمایندگان از وزیر امور خارجه در دستوركار نمایندگان قرار گرفت.


علی لاریجانی در ابتدای جلسه با اشاره به سه خاصیت كه در مكتب تفكری امام حسن مجتبی (ع) برای یك سیاست مدار واقعی تعریف شده است، اظهار داشت: امیدواریم راه آن ولی حق، بخصوص در سلوك واقعی سیاست مورد توجه سیاستمداران باشد. وی ادامه داد: در مكتب او سیاست مدار واقعی كسی است كه حق الله را رعایت كند. موضوعی كه امروز در عالم سیاست كم پیدا می شود. دوم سیاست مدار واقعی كسی است كه در ادای حق مردم پیشگام باشد و در رفع نیازهای مردم استوار باشد، سومین خاصیت این است كه سیاست مدار واقعی نسبت به گذشتگان هم احساس مسئولیت می كند و حقوق آنها را یاد می كند.


محمدجواد ظریف با حضور در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به سوال نماینده كبودرآهنگ در ارتباط با اقدامات انجام شده از طرف وزارت خارجه برای توسعه قراردادهای اقتصادی و ارتقاء جایگاه ایران در صحنه جهانی بیان كرد: اصرار كرد كه وزارت خارجه وظیفه انعقاد قراردادهای تجاری را برعهده ندارد بلكه وظیفه آن تسهیل این امر بوده و در این راستا معاونت دیپلماسی اقتصادی در این وزارتخانه فعال است. او همینطور با اشاره به اینكه ما تمام تلاش خودرا برای جلوگیری از تضعیف حقوق این افراد انجام می دهیم، اظهار نمود: وزارت امور خارجه در این زمینه از تبلیغاتی كردن سوژه جلوگیری می كند تا بوسیله روابط سیاسی كار جلو رفته و به نتیجه برسد.
نماینده مردم كبودرآهنگ از توضیحات وزیر امور خارجه درباب اقدامات انجام شده به منظور توسعه قراردادهای اقتصادی و ارتقاء جایگاه ایران در صحنه جهانی قانع شد.
درا دامه این جلسه وزیر خارجه به سوال علی كُرد نماینده خاش درباره دلیل نداشتن دیپلماسی پایدار با كشورهای همسایه شرق، و جنوب شرقی ایران پاسخ داد و با تاكید بر اینكه روابط با همسایگان ابر اولویت سیاست خارجی در كنار تسهیل امور اقتصادی می باشد، اظهار داشت: روابط ما با پاكستان گرفتار سردرگمی نیست. هم اكنون مرز ایران با پاكستان امن ترین مرزها برای این كشور است درخواست ما این است كه این مرز برای ما هم امن باشد.
نماینده خاش هم از پاسخ های وزیر خارجه درباره دیپلماسی با كشورهای همسایه شرق و جنوب شرقی ایران قانع شد.
ظریف همین طور در پاسخ به سوالات جلال محمود زاده نماینده مهاباد درباره سدسازی غیر قانونی تركیه و حمله تركیه به عفرین اظهار داشت: در این زمینه ایران، عراق و سوریه با مشكلاتی مواجهند عراق و سوریه مستقیما از بعضی از مشكلات رنج می برند و هر سه كشور گفت وگوهایی در این رابطه با تركیه داشته ایم. وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این كه ایران اقدامات تركیه در زمینه مسائل مربوط به آب را با جدیت دنبال می كند، اشاره كرد: موضع گیری ایران درباره عفرین توسط سخنگوی وزارت خارجه صورت گرفته من هم در تركیه مخالفتم را اعلام كردم و رئیس جمهور نیز با این مساله مخالف بود ما معتقدیم حقوق مردم كرد سوریه باید حفظ شود معتقد به رعایت حقوق همه مردم منطقه و مرزهای بین المللی هستیم البته امنیت تركیه هم باید حفظ شود ولی امنیت بوسیله لشگركشی حفظ نمی گردد.
نماینده مهاباد نیز از توضیحات ظریف درباره ی دفاع از كردهای سوریه قانع شد.

ناطقین امروز مجلس
مرادی: صداوسیما به وضعیت ۱۴ هزار كارمند حق الزحمه ای توجه كند
خادمی: اگر قوه قضاییه عادل و مستقل باشد كشور توسعه پیدا می كند
علیرضابیگی: نیروی انتظامی با كارگران هپكو مدارا كند
داودی: مردم توان پرداخت مالیات های سنگین را ندارند
تذكر نماینده سرپل ذهاب برای تسهیل امهال یك ساله امكانات به مردم زلزله زده

***
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده، در مصوبه ای مشمولان قانون مالیات را موظف به ثبت معاملات در سامانه مودیان كردند.
همین طور در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با تصویب ماده ۱۴ این لایحه نمایندگان مجلس در مصوبه ای دیگر دستگاه های اجرایی را مكلف به ثبت معاملات در سامانه مودیان كردند.


مهرداد لاهوتی با اشاره به جلسه امروز فراكسیون مستقلین با وزیر علوم اظهار داشت: وزیر علوم در این نشست از اتصال دانشگاه های كوچك به دانشگاه های بزرگ از نظر مدیریتی آگاهی داد.
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم سوالات نمایندگان از ۳ وزیر دولت را اعلام وصول كرد.
محمد علی وكیلی هم تذكرات كتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی كشور را قرائت كرد.
این گزارش درحال تكمیل است...



منبع:

1398/07/14
14:23:57
5.0 / 5
4241
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , تبلیغات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز