مدیركل تقسیمات كشوری وزارت كشور:

هیچ تصمیمی برای تغییر حدود تقسیماتی استان ها گرفته نشده است

هیچ تصمیمی برای تغییر حدود تقسیماتی استان ها گرفته نشده است به گزارش سنج نیوز مدیركل دفتر تقسیمات كشوری وزارت كشور برخی شایعات درباره تغییر حدود تقسیماتی استان ها را بی پایه و اساس دانست و اظهار داشت: هیچ تصمیمی در خصوص تغییر حدود تقسیماتی استان ها اتخاذ نشده است و داوطلبان انتخابات از مطرح كردن امور تقسیمات كشوری كه ذهن مردم را مشوّش و تهییج می كند، اجتناب كنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سیدسعید جلالی در جریان سفر استانی معاونت سیاسی وزارت كشور به استان چهارمحال و بختیاری، اظهار نمود: بارها اعلام نموده و باز هم اعلام می نماییم كه حدود تقسیماتی بین استان ها یا حتی حدود تقسیماتی داخلی استان ها دستخوش تغییر نشده و هیچ برنامه ای در این خصوص وجود ندارد. در مورد حدود تقسیماتی چهار محال و بختیاری با استان های همجوار هم هیچ موردی از تغییر و یا حتی تدقیق وجود ندارد و شایعاتی كه در این خصوص وجود دارد، بی اساس و كذب است.
او همینطور از شكل گیری بیشتر از ۱۰۰ مأموریت در مورد تحولات تقسیمات كشوری در سال های اخیر اطلاع داد و اظهار داشت: این مأموریت ها در جهت تحقق عدالت تقسیمات كشوری انجام شده كه حاصل آن تحقق عدالت و توازن تقسیماتی مناطق مختلف شامل الحاق و انتزاع و شناخت شهرها، روستاها، مزارع و مكان های تابعه آن بوده است.
مدیركل دفتر تقسیمات كشوری وزارت كشور همینطور با رد هر گونه شایعه در مورد ایجاد استان جدید یا تغییر نام استان های كنونی كشور تصریح كرد: پیشنهاد یا تصمیمی در مورد ایجاد استان جدید و هم مطالعه و انگیزه ای در مورد تغییر نام استان های كشور وجود ندارد. نه تنها شرایط مطالعاتی در این خصوص فراهم نشده است بلكه شرایط كنونی كشور اقتضا نمی كند كه استان جدیدی ایجاد شود.
جلالی در مورد نحوه تغییر نام استان های كشور هم تصریح كرد: در این رابطه مجموعه اندیشه ها و پیشنهادات به وزارت كشور عرضه می شود تا چنانچه در منطقه ای از كشور، احساس عمومی مردم نتواند با نام آن منطقه ارتباط برقرار كند كارگروه های مربوطه فعال و روند تغییر نام در جریان قرار داده می شود. بحث نامگذاری استان های كشور بحث بسیار مهمی است و باید مبیّن احوال اجتماعی، فرهنگی، تمدنی، اقتصادی و معرفتی مردم آن منطقه باشد.
وی با اشاره به اینكه در ارتباط با تغییر نام هیچ استانی تابحال مطالعه ای صورت نگرفته است، اضافه كرد: با سازوكارهای پیشبینی شده، مردم، نهادها و نمایندگان مردم می توانند در این خصوص نقش داشته باشند.
جلالی در انتها اظهار داشت: با ورود به فصل انتخابات، داوطلبان با انگیزه های انتخاباتی، از مطرح كردن امور تقسیمات كشوری كه ذهن مردم را مشوّش و تهییج می كند، اجتناب كنند چون كه هیچ برنامه ای در جهت ایجاد تغییر در سطح تقسیمات كشوری بین استانی و یا داخل استانی وجود ندارد.



1398/06/31
15:10:50
5.0 / 5
4154
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز