سرلشكر باقری:

مراسم بزرگ اربعین حسینی نمایش وحدت مسلمانان و آزادیخواهان جهان برابر استكبار است

مراسم بزرگ اربعین حسینی نمایش وحدت مسلمانان و آزادیخواهان جهان برابر استكبار است به گزارش سنج نیوز رئیس ستاد كل نیروهای مسلح ازمراسم بزرگ اربعین حسینی بعنوان نمایشگر وحدت مسلمانان و آزادیخواهان جهان برابر استكبار یاد كرد و اظهار داشت: اربعین حسینی حتی پذیرای آزادیخواهان و مبارزان با ظلم و ستم استكبارجهانی است و در این مراسم بزرگ، پیروان دیگر ادیان الهی نیز كه به تناسب فطرت انسانی شان، ظلم ستیز هستند، شركت می كنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سردار سرلشكر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد كل نیروهای مسلح در جلسه كمیته هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه اربعین نیروهای مسلح، با اشاره به اهمیت برگزاری هر چه باشكوهتر مراسم اربعین حسینی، گفت: سال قبل نیروهای مسلح همچون سنوات قبل توفیق خدمت رسانی به زوار حسینی را داشتند و بحمدالله به لحاظ امنیتی نیز كار را با موفقیت به انتها رساندند.

وی ادامه داد: بخش های مختلف كشوری همچون وزارت كشور و نیروهای مسلح شامل نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسیج و... در برگزاری این همایش عظیم با تمام توان و انگیزه بالا شركت خواهند كرد تا بستر و ظرفیت های مناسب جهت تسهیل سفر زوار ایجاد شود.

سرلشكر باقری در ادامه اشاره كرد: همانطور كه نیروهای مسلح در امدادرسانی ها و مقابله با بلایای طبیعی پیشرو هستند و در این راه از همه توان استفاده می نمایند، در برگزاری مراسم بزرگ اربعین حضرت ابا عبدالله نیز به همین ترتیب عمل می كنند.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی و انسجام در برگزاری هر چه بهتر و مطلوب تر این مراسم بزرگ، عنوان كرد: مراسم پیاده روی اربعین حسینی سال به سال نسبت به گذشته بهتر برگزار می گردد و بحمدالله همكاری و تعامل میان دستگاهها و نیروهای مسلح در این رابطه گسترده تر شده و باید این تعاملات نیز توسعه و ارتقا یابد.
َ
رئیس ستاد كل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباب برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: معظم له بتازگی در دیدار با موكب داران عراقی فرمودند"توجه به زیارت اربعین یكی از راهها و بسترهای تمدن سازی اسلامی است."

وی با تشكر و قدردانی از مردم میهمان نواز عراق اظهار داشت: توجه داشته باشیم كه كشور عراق در سالهای اخیر درگیر جنگ و مقابله با تروریست های تكفیری بوده و الان نیز آنان به دنبال استقرار امنیت در سراسر كشورشان هستند؛ در روزگاری نه چندان دور از همین موكب ها در جهت اسكان آوارگان جنگی استفاده می كردند.

سرلشكر باقری اضافه كرد: مسلما در چنین شرایطی پذیرش چندین میلیون زائر برای كشور عراق دشوار خواهد بود، پس ما باید تلاش نماییم تا با هماهنگی و انسجام بیشتر در این رابطه گام برداریم و امكانات لازم را جهت برطرف شدن نیازها تهیه و تمهید نماییم و بخش قابل توجهی از كار زوار را در حوزه های مختلف اسكان، حمل و نقل، تغذیه، بهداشت، امنیت و... را خودمان بر عهده بگیریم و به نحو احسن انجام دهیم.

وی از مراسم اربعین حسینی بعنوان نمایش بزرگ وحدت میان شیعیان و مسلمانان جهان یاد كرد و اضافه كرد: این همایش حتی پذیرای آزادیخواهان و مبارزان با ظلم و ستم استكبارجهانی است و در این مراسم بزرگ، پیروان دیگر ادیان الهی نیز كه به تناسب فطرت انسانی شان، ظلم ستیز هستند، شركت می كنند.

رئیس ستاد كل نیروهای مسلح با اشاره به ابلاغیه دستورالعمل جامع ستاد كل نیروهای مسلح گفت، : مسئولیت اصلی برگزاری این مراسم با ستاد مركزی اربعین در وزارت كشور است كه كار را سازماندهی می كند و تلاش ها و فعالیت های مستمری را تابحال در این رابطه داشته است.

وی افزود: همین طور نیروی انتظامی در جهت برگزاری این مراسم بزرگ در داخل كشور و از مبدا حركت كاروان های اربعین حسینی، سازماندهی، كنترل، امنیت، مدیریت مسیر و جاده ها، تا برقرای نظم و امنیت و تسهیل سفر زوار اربعین را برعهده داردكه كار بسیار سنگین و ارزشمندی است.

سرلشكر باقری اظهار داشت: امسال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با همكاری و هماهنگی با حشد الشعبی و برادران عراقی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده است و در خاك عراق مسئولیت مهمی را در امتداد برقراری نظم و امنیت و اسكان و بهداشت و تغذیه زوار بر عهده دارد.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حوزه نقل و انتقالات بالگردی و ترابری و همین طور درباب بهداشت و درمان، اسكان، برقراری موكب و... مسئولیت های خطیری را عهده دار است. وزارت دفاع نیز در حوزه حمل و نقل و برقراری شرایط امن برای تردد زائران و استقرار موكب ها نیز مسئولیت هایی را عهده دار است.

رئیس ستاد كل نیروهای مسلح اشاره كرد: با نگرشی كه فرمانده معظم كل قوا نسبت به برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی دارند، ما نیز مسئولیت داریم تا با تمام توان و استفاده از ظرفیت ها بحث اربعین را در الویت كارهای خود در نیروهای مسلح قرار دهیم.

وی با اشاره به حساسیت ماموریت های امنیتی و ضروت ارتقای تمهیدات لازم در این زمینه اظهار داشت: بحمدالله با ظرفیت سازی ها و هماهنگی های انجام شده در عرصه های مختلف تهدیدات متصور در بخش های پدافند هوایی، حوزه دریایی و هوایی و.... آمادگی های اطمینان بخش فراهم گشته است و در این راستا اجازه نخواهیم داد به ماموریت اصلی دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح در این مقوله مهم، خدشه ای وارد شود.

سرلشكر باقری افزود: باید تلاش نماییم تا مشكلات حمل و نقل زوار كم شود و در این عرصه نیاز است تا بخش های مهندسی زیرساخت های لازم را به وجود آورده و مشكلات را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به تجربیات سالهای گذشته، اظهار داشت: همانطوری كه در سال قبل با همكاری نیروهای مسلح و حشدالشعبی مشكلی در حوزه امنیت نداشتیم امسال نیز با هوشیاری و تمهیدات در نظر گرفته ان شاءالله مشكلی نخواهیم داشت.





منبع:

1398/06/30
20:16:09
5.0 / 5
4252
تگهای خبر: ایران , دریا , دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز