چند پرسش درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان

چند پرسش درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان سنج نیوز: سخنی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی


بر اساس گزارش خبرگزاری مهر در جلسه روز سوم شهریورماه، دوفوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان با ۶۹ رای موافق، ۱۰۳ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه آن روز مجلس تصویب نشد.

در ارتباط با این تصمیم چند سوال اساسی مطرح است:
اولا؛ نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از طرف مردم در مجلس قانونگذاری شركت می كنند. بنابر این مردم حق دارند در جریان اقداماتی كه از طرف وكیلشان انجام می شود و یا رفتار رای دهی او قرارگیرند. خصوصاً این كه آگاهی مردم از میزان حضور و نقش نمایندگان منتخبشان در هر دوره به انتخاب آگاهانه تر آنها در دوره های بعد كمك می نماید.
همچون در رای دهی درباره فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان، شهروندان حق دارند بدانند نماینده منتخب آنها در رای گیری شركت كرده یانه. اگر شركت كرده، آیا رای او به این فوریت موافق، مخالف و یا ممتنع بوده؛ و اگر هم در سوژه به این مهمی در رای گیری شركت نكرده در فرصتی او را مورد سوال قرار دهند.

ثانیاً؛ چرا برخی نمایندگان محترم، امر به معروف یكی از خطبای محترم را كه حسب وظیفه دینی به اولویت نداشتن طرح به این مهمی نزد نمایندگان ملت، اعتراض می كند، بر وی می شورند تا آنجا كه یكی از نمایندگان كه از قضا نقش پر رنگی هم در مجلس دارد، خطاب به ایشان می نویسد: " باید به حال و روز مجلس ایران گریست كه برخی منبرنشین های پاكتی اینگونه بی ادبانه به آن توهین می كنند. كاش خودشان جهت روشنگری ملت شفاف بگویند برای پراكندن این عربده های غیراخلاقی، پاكت چند میلیونی دریافت می كنند؟". آیا تعبیر عربده كشی به یك فریاد از سر دلسوزی كار درستی است؟ این نماینده محترم از كجا می دانند كه روحانی یاد شده ایشان منبر نشین پاكتی است؛ درحالی كه طبق بررسی ای كه اینجانب به عمل آوردم، ایشان اساساً منبر نشین پاكتی نیستند و خصوصاً بابت منبری كه در آن نمایندگان را مورد خطاب قرار دادند، هیچگونه دریافتی نداشتند.

انتظار این است كه نمایندگان محترم نه تنها برای شفافیت در رای دهی اولویت قائل شوند، بلكه با گسترش دایره طرح، به شفافیت در اموری چون اموال و دارائیها و هزینه های تبلیغاتی خود به شبهاتی كه با هدف بی اعتمادسازی نسبت به خانه ملت، در فضای مجازی بیداد می كند، اختتام دهند.
به هر حال مجلس خانه امید ملت است و همه باید تلاش نماییم تا این امید پایدار بماند و به آن خدشه ای وارد نشود.


منبع:

1398/06/21
12:50:55
5.0 / 5
4100
تگهای خبر: ایران , تبلیغات , دریا , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز