كمپین های تبلیغاتی Multi-Channel در دیجیتال ماركتینگ

كمپین های تبلیغاتی Multi-Channel در دیجیتال ماركتینگ سنج نیوز: ​​​​​​​مردم بیشتر از گذشته با استفاده از اینترنت در فضای آنلاین وقت می گذرانند و بین كانال ها و دستگاه های مختلف در گردش هستند. امكان دارد ایمیل ها را در لپ تاپ خواند و برای گوش دادن پادكست یا موزیك از تلفن همراه استفاده نمود. این امر سبب پیدایش مفهوم MultiChannel-Advertising می شود.



در عصر دیجیتال، مردم بیشتر از گذشته با استفاده از اینترنت در فضای آنلاین وقت می گذرانند و بین كانال ها و دستگاه های مختلف در گردش هستند. افراد امكان دارد روز خودرا با چك كردن ایمیل ها در لپ تاپ شروع كنند. سپس برای گوش دادن پادكست یا موزیك از تلفن همراه یا رادیو استفاده كنند. در ادامه روز كارهای خودرا با كامپیوتر دسكتاپ اداره انجام دهند و در راه برگشت به خانه با تلفن همراه شبكه های اجتماعی را چك كنند.
در خانه به هنگام صرف شام تلویزیون ببینند و در حین تماشای تلویزیون، مجله بخوانند، با تلفن همراه بازی كنند و باردیگر سری به اینستاگرام و تلگرام بزنند. مخاطبان هدف نیز همین كارها را انجام می دهند. به همین دلیل، بازاریاب ها، برندها و شركت ها شانس بیشتری برای دیده شدن تبلیغات توسط مخاطبان هدف در رسانه های مختلف دارند.
در صنعت تبلیغات، تبلیغ كنندگان از چندین روش برای تبلیغ محصولات خود همچون موتورهای جستجو، تبلیغات بنری، تبلیغ در شبكه های اجتماعی، تبلیغات موبایلی، تبلیغات ویدیویی، بیلبورد و غیره استفاده می نمایند. بیشتر برندها دو یا چند روش را با هم ادغام می كنند تا طیف گسترده تری از مخاطبان هدف را پوشش دهند.
همچنین می توان تبلیغات دیجیتال و تبلیغات آفلاین را با هم همسو كرد و مخاطب را در چند كانال یا رسانه مختلف، درگیر برند كرد. در واقع، مخاطبان هدف در هر جایی می توانند حضور داشته باشند و شما نیز باید در همان رسانه ها باشید. بدین منظور، مفهومی در بازاریابی شكل گرفت كه به آن Multi-Channel Marketing یا Cross-Channel Marketing می گویند.

مزایای اجرای كمپین های تبلیغاتیMulti-Channel
اجرای كمپین های تبلیغاتی Multi-Channel مزایای زیاد و قابل توجهی دارند كه شامل:
۱. جلب توجه، افزایش آگاهی و درگیری بیشتر مخاطبان با برند
۲. پیام رسانی و اطلاع رسانی یك پارچه
۳. دسترسی به مخاطبان در كانال یا رسانه های مورد علاقه آنها
۴. جمع آوری داده های مفید از مخاطبان در كانال های مختلف
تبلیغات Multi-Channel هرچند ساده به نظر می آیند اما نیازمند یك استراتژی قوی و استفاده مناسب از داده (Data) است و زمانی به موفقیت می رسد كه بتواند تجربه یكپارچه و خوبی را برای مخاطب ایجاد كند.

چگونه می توان یك استراتژی موفق برای اجرای كمپین های تبلیغاتی Multi-Channel داشت؟
در كنار تمام مزیت هایی كه برای كمپین های تبلیغاتی Multi-Channel گفته شد، اجرای این كمپین های تبلیغاتی چالش هایی را نیز به دنبال دارد:
· سخت شدن حفظ یكپارچگی پیام در كانال های مختلف و رفتار متفاوت كاربران در هر كانال
گاهی برخی برندها یا شركت ها، یك كانال مشخص برای فروش محصولات خود دارند و با اجرای كمپین های تبلیغاتی Multi-Channel امكان دارد كنترل خود برای هدایت مشتری به انتهای قیف فروش بوسیله آن كانال مشخص را از دست دهند. در بعضی موارد نیز، شركت ها مخاطبان هدف را در یك كانال تبلیغاتی پیدا می كنند و اگر از روش Multi-Channel استفاده كنند عملا تارگت كردن مخاطبان برای آنها سخت می شود.
· پیچیدگی بیشتر كمپین و نیاز به نیرو و منابع بیشتر
هر چه تعداد تاچ پوینت ها و داده های به دست آمده از كمپین های تبلیغاتیMulti-channel بیشتر شود، پیچیدگی و نیاز به نیروی انسانی، زمان و منابع مورد نیاز نیز افزایش می یابد. درنتیجه، گاهی شركت ها با كمبود وقت و نیروی انسانی در اجرای این كمپین های تبلیغاتی مواجه می شوند. در این چالش پلت فرم مدیریت داده (DMP) می تواند به افراد كمك نماید.
بنابراین، شروع یك كمپین تبلیغاتی Multi-Channel نیازمند یك تیم دقیق و حرفه ای است كه نه تنها تنوع رسانه و تبلیغات آنها زیاد است، بلكه توانایی تعریف استراتژی های كارآمد دارند تا بتوانند در حفظ یكپارچگی پیام برند و رفع پیچیدگی های كمپین ها افراد را یاری كنند.
آژانس تبلیغات دیجیتال دیما، با سابقه زیاد خود در زمینه تبلیغات Multi-channel و با به عهده گرفتن مدیریت این كمپین ها، شما را از آزمون و خطا در فضای دیجیتال حفظ می نماید تا كمپین به درستی اجرا و پیام دقیقا به مخاطب مورد نظر برسد.
علاقه مندان به اجرای تبلیغات Multi-Channel و مشاوره جهت تعریف استراتژی و برنامه ریزی تبلیغات می توانند به سایت آژانس تبلیغات دیجیتال نتیجه گرای دیما بازگشت و یا بوسیله تلفن ۸۲۱۰۰۶۲۱-۰۲۱ یا آدرس ایمیل campaigns@deema.agency با این مجموعه در ارتباط باشند.
2121


منبع:

1398/06/13
14:53:10
5.0 / 5
4390
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , تبلیغات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز