واكنش علی مطهری به پیشنهاد ظریف برای مذاكره با عربستان و امارات، باید از این فرصت بهره برد

واكنش علی مطهری به پیشنهاد ظریف برای مذاكره با عربستان و امارات، باید از این فرصت بهره برد به گزارش سنج نیوز ایسنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ظریف برای مذاكره با عربستان را «درست و هوشمندانه» توصیف كرد و با اشاره به اینكه عربستان علامت هایی داده كه نشان داده است مایل به بهبود روابط است اظهار داشت كه باید از این فرصت استفاده نمود.


علی مطهری در یادداشتی با عنوان «ضرورت بهبود روابط با عربستان و امارات» نوشت: حل مشكلات اقتصادی بستگی زیادی به سیاست خارجی كشور دارد. آمریكا و اسرائیل از اختلافات كشورهای منطقه خاورمیانه حداكثر استفاده را می برند. روابط ایران با عربستان و امارات چند سالی است كه به سبب برخی ندانم كاری های سه طرف به سردی گراییده و ضرر آنرا مردم این كشورها تحمل می كنند و سود آنرا آمریكا و اروپا و گاه روسیه و چین می برند، چنان كه سود وضعیت فروش نفت ایران را بیشتر روسیه می برد. چرا كشورهای اسلامی باید به شكلی عمل كنند كه سودش را بیگانه ببرد؟ مطابق اسلام، زمان تحریم ایران همه كشورهای اسلامی باید از ایران حمایت كنند، ولی می بینیم بیشتر آنها در كنار آمریكا قرار گرفته اند. یكی از علل آن اختلافات بی اساسی است كه بر پایه فرقه گرایی میان آنها به وجود آمده است و به عبارت دیگر بجای اتحاد اسلامی تفرقه و تشتت بر آنها حاكم است.
اساسا عربها در سوژه سوریه و یمن گرفتار اشتباهات فاحش شده اند ولی ما نیز آنها را ترسانده ایم و آنها از ترس ما به دامان اسرائیل افتاده اند. آرمان های اسلامی ما مانند آزادی فلسطین جز با همكاری سایر كشورهای اسلامی و جز با اتحاد اسلامی تحقق نمی یابد. ما نباید به شكلی عمل نماییم كه كشورهای اسلامی این گونه برداشت كنند كه ایران می خواهد حكومت های آنها را ساقط و یك حكومت شیعی روی كار آورد. شعار ما باید اسلام باشد نه فرقه گرایی. حالا شرایط خوبی برای بهبود روابط با عربستان و امارات پدید آمده است. پیشنهاد آقای ظریف برای مذاكره با عربستان پیشنهاد درست و هوشمندانه ای است. هر دو كشور امارات و عربستان علامت هایی داده اند كه نشان داده است مایل به بهبود روابط هستند. امارات به خاطر دوری از ایران گرفتار ضعف اقتصادی شده و عربستان نیز احساس می كند كه راهی كه در یمن می رود اختتام خوشی ندارد و هر دو كشور دریافته اند كه آن گونه كه آنها خیال می كردند آمریكا قصد نابودی و بلكه توان نابودی حكومت ایران را ندارد. باید از این فرصت استفاده نمود. ۲۱۷۲۱۲


منبع:

1398/05/30
22:07:05
5.0 / 5
4078
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز