تصویری از جدیدترین دستاورد نظامی ارتش را ببینید

تصویری از جدیدترین دستاورد نظامی ارتش را ببینید به گزارش سنج نیوز فارس نوشت: با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش، خودرو های تاكتیكی ارس ۲ تحویل نیروهای مسلح شد.


با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خودرو های تاكتیكی ارس ۲ تحویل نیروهای مسلح شد. از خصوصیت های این خودرو داشتن تحرك بالا در مناطق صعب العبور، نصب سلاح و ادوات نظامی با وزن بالا و استاندارد آلایندگی و شتاب است. در این مراسم همینطور از نفربر زرهی ضد مین و ضد كمین رعد هم رو نمایی شد.
خودروی پیشرفته زرهی ضد مین و ضدكمین «رعد» رونمایی شد
همینطور طی مراسمی با حضور وزیر دفاع، فرمانده نیروی زمینی ارتش، نمایندگان ستاد كل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی از خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدكمین «رعد» درسازمان صنایع دفاع در اصفهان رونمایی گردید. امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در آئین رونمائی از خودرو زرهی ضد مین و ضدكمین «رعد» با تقدیر از تلاش متخصصان سازمان صنایع دفاع(ساصد) كه با تلاش و اراده خود تأمین تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح را در حوزه رزم زمینی وجهه همت خویش قرار داده اند اظهار داشت: خدا را شاكریم كه تخصص در زمینه صنعت دفاعی را با سلاح ایمان وعمل به رهنمود های حكمیانه فرمانده معظم كل قوا در مقام اجرا و با تولید دستاوردهای دفاعی پیشرفته به منصه ظهور گذاشتیم. وی با اشاره به اینكه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی های همه جانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون به اوج خود رسیده است، اضافه كرد: راهبرد وزارت دفاع روز آمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان و متناسب با نوع تهدیدات متنوع پیرامونی است. وزیر دفاع در تشریح خصوصیت های خودرو تاكتیكی ضدمین و ضد كمین "رعد "گفت: طراحی و ساخت خودرو "رعد" برپایه نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حركت در شیب های طولی و عرضی تند و عبور از موانع سخت انجام شده است. امیر سرتیپ حاتمی درتشریح مشخصات این خودروافزود: "رعد" با پلتفرم 6در6 به منظور انجام مأموریت های امنیتی و حفاظ ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل مین و تله های انفجاری و بمب های كنار جاده ای، متناسب با اقلیم و آب و هوای كشور و بر مبنای بدنه نفربر به صورت یكپارچه و كف "V" شكل طراحی شده است و فاقد شاسی می باشد. وزیر دفاع با اشاره به اینكه این خودرو در مقابل نفوذ گلوله های هسته فولادی، تركش و انفجار مین ضد تانك در زیر خودرو بسیار مقاوم می باشد اظهار داشت: این خودرو در تراز خودرو های ضد مین و كمین با سطح استانداردهای حفاظتی بالا علاوه بر حفاظت از سرنشینان نفربر، تمامی قطعات و مجموعه های اصلی نفربر به غیر از سیستم تعلیق در مقابل برخورد گلوله، تركش و انفجار محافظت شده است. وزیر دفاع با اشاره به اینكه خودرو زرهی ضد مین و ضدكمین "رعد" خودرویی مناسب نبردهای نامتقارن، داخل شهری و پاسگاهای مرزی و مناطق عملیاتی است اظهار داشت: این خودرو می تواند امنیت فرماندهان، شخصیت ها و نفرات در عبور از مناطق مشكوك به تله های انفجاری و بمب های كنار جاده ای را تأمین نماید. امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینكه خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدكمین "رعد" نمونه ی روز آمد سازی شده و پیشرفته تر نسل قبلی"طوفان" است اظهار داشت: سیستم موتور، انتقال قدرت، وزن عملیاتی، شعاع عملیاتی، سرعت، قابلیت حمل سلاح، ظرفیت حمل نفرات و بار، سیستم حفاظت در مقابل انفجار و سطح حفاظت بالستیك بدنه در خودروی " رعد" به شكل كاملاً قابل ملاحظه ای به روز تر و قوی تر شده است. وی ابراز امیدواری كرد: وزارت دفاع در اعتلای قدرت بازدارندگی دفاعی فعال جمهوری اسلامی ایران از هیچ كوششی فروگذار نخواهد كرد و آماده است با كمك به صنایع مختلف كشور همچون شركت های خودروسازی، امنیت اقتصادی مردم در این عرصه را با ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان تأمین نموده و بدون رقابت با بخش خصوصی جای خالی شركت های خارجی را پر نماید. ۲۷۲۱۵

1398/05/22
13:11:51
5.0 / 5
4762
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , خودرو , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز