بازار خودرو در دست دلالان است، خودروسازان اعتماد را به جامعه برگردانند

بازار خودرو در دست دلالان است، خودروسازان اعتماد را به جامعه برگردانند به گزارش سنج نیوز عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اكنون بازار خودرو در دست دلالان است و دلالان به صورت لحظه ای و دلخواه مبادرت به قیمت گذاری خودرو می كنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین نوسانات قیمت خودرو چندی است بازار خودرو را به بهشت آمال دلالان تبدیل نموده است. بازی سفته بازان با قیمت خودرو بگونه ای غیر قابل كنترل درآمد كه نهادهای ناظر به مبحث ورود كرده و با حذف قیمت ها از فضای مجازی قدری به جو روانی جامعه ارامش بخشیدند. اما در كنار این اقدام تسریع در تحویل خودرو های تعهد شده خودروسازان هم به كاهش انك فقیمت خودرو در بازار كمك كرد. اما طی چند روز گذشته باردیگر قیمت خودرو های افزایشی شده و امروز ۸ مرداد ۹۸ هم با ثبت مجدد قیمت ها در سایت های اعلام قیمت این افزایش سرعت بیشتری پیدا كرد. حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین درمورد علل گرانی خودرو تصریح كرد: تمام مسائل باید متكی بر منطق باشند؛ یك سری از قطعات، ورق و مواد اولیه تولید خودرو ارزبر هستند و ارزبری باعث افزایش قمیت مواد اولیه و قیمت تمام شده خودرو می شود اما ارزبری حد و حدودی در گرانی ها دارد و می تواند حد و حدودی متعارف و منطقی را به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: هم اكنون شاهد بازار افسار گسیخته خرید و فروش خودرو هستیم كه دلالان در آن حضور دارند و هیچ نظم و نسقی ندارد؛ درواقع امروز بازار خودرو در دست دلالان است و دلال هر قیمت دلخواه را روی خودرو می گذارد درصورتیكه قیمت واقعی خودرو با عنایت به ارزبری، تورم، دستمزد نیروی انسانی و سایر مخارج تولید كالا این رقم نخواهد بود. عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: علت این است كه متاسفانه دلالان به این حوزه ورود پیدا كرده اند و به صورت لحظه ای و دلخواه مبادرت به قیمت گذاری خودرو می كنند. حتی در سایت ها و فضای مجازی حضور دارند و قیمت ها را تعیین و جابجا و بالا و پایین می كنند. این مسائل سبب تكدر خاطر مردم و بی اعتمادی و بر هم زدن ثبات اقتصادی می شود. لازم است دستگاهای امنیتی و قضایی، تعزیرات و وزارت صمت به این مورد ورود و قیمت ها ار متعادل كنند چونكه وضعیت فعلی مناسب نبوده و نگران كننده است. بهرام نیا درمورد خودرو های ناقص كف كارخانجات و شائبه دپو و انبار در خودروسازی ها اظهار داشت: وقتی بی اعتمادی در جامعه وجود دارد شائبه های گوناگون به وجود می آید بنابراین به خاطر پیشگیری از این شائبه ها و پیشگیری از صدمه به اعتماد عمومی مردم لازم است خودروسازان ورود كنند و قطعات را هرطور شده تهیه كرده و اطلاع رسانی و شفاف سازی كنند و به صورت شفاف مستندات را عرضه كنند تا از بروز این شائبه ها جلوگیری به عمل آید. وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری و برنامه ریزی در زمینه رونق تولید اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به خوبی توانسته باتوجه به امكانات و بضاعت موجود در كشور از صنایع بخصوص خودروسازی و قطعه سازی حمایت كند. ۲۲۶۲۲۶

1398/05/10
00:41:25
5.0 / 5
4379
تگهای خبر: آنلاین , اقتصاد , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز