واكنش نماینده نزدیك به جبهه پایداری به محدودیت تردد ظریف در آمریكا

واكنش نماینده نزدیك به جبهه پایداری به محدودیت تردد ظریف در آمریكا به گزارش سنج نیوز خانه ملت نوشت: عضو فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس، اظهار داشت: دولت ترامپ به جهت اینكه نتوانست آقای ظریف را تحریم كند، برای وی و هیات همراهشان محدودیت تردد در آمریكا قائل شدند.



سید محمد جواد ابطحی عضو فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محدودیت تردد وزیر امور خارجه كشورمان در ایالات متحده آمریكا، اظهار داشت: دولت ایران در دولت یازدهم سفیری را برای نمایندگی در سازمان ملل معرفی نمود اما آمریكا وی را نپذیرفت، از جانب دیگر آمریكا برای هیات ایرانی شامل مقامات و دیپلمات ها كه قصد حضور در مجامع عمومی سازمان ملل را داشت، محدودیت اسكان و تردد قائل شد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، خاطرنشان كرد: این افراد نمی توانستند در مراسم سخنرانی هایی كه دعوت می شدند یا در جمع ایرانی ها مقیم آمریكا حاضر شوند، روحانی كوشش كرد تا عزت را به پاسپورت ایرانی برگرداند ازاین رو به مذاكره پرداخت اما هم اكنون باردیگر شاهد محدودیت تردد برای وزیر امور خارجه بالاترین سطح دیپلمات ایرانی هستیم.
وی اضافه كرد: محدودیت تردد دیپلمات های ایرانی قبل از ریاست جمهوری اوباما در آمریكا برقرار بود اما بعد از آنكه اوباما رئیس جمهور آمریكا شد، این محدودیت ها برای هیات های ایرانی برداشته شد. دولت ترامپ قصد تحریم وزیر خارجه ایران را داشت اما فضای بین المللی اجازه این كار را به آنها نداشت.
ابطحی افزود: دولت ترامپ به جهت اینكه نتوانست ظریف را تحریم كند، برای وی و هیات همراهشان محدودیت تردد در آمریكا قائل شدند.
عضو فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان كرد: آمریكایی با تحقیر مقامات جمهوری اسلامی به دنبال تسلیم ایران هستند اما این هدف آنها هیچ گاه محقق نخواهد شد.
۲۷۲۱۵

1398/04/26
15:03:35
5.0 / 5
4498
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز