وزیر صنعت، معدن و تجارت:

دلالان پتروشیمی زمینگیر می شوند

دلالان پتروشیمی زمینگیر می شوند به گزارش سنج نیوز وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای رصد دقیق مشتریان داخلی محصولات پتروشیمی اظهار داشت: پیشبینی می شود با بهبود فضای كسب و كار و رفع گره های تاریك فرایندها، آخر عرصه دلالی را در حوزه پتروشیمی بزودی رقم خواهیم زد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جمع مدیران صنعت پتروشیمی كشور اضافه كرد: عرضه محصولات در بورس با هدف كنترل فضای دلالی بوده كه گاهی اوقات نتایجی متفاوت به وجود آمده كه انتظار می رود در این ارتباط تصمیمات قاطع تری اتخاذ شود. وی ادامه داد: مواردی مانند خودرو و فولاد هم شاهد ظهور و بروز عرصه دلالی و تحمیل فضای كاذب قیمتی به بازار هستیم كه به شكل اساسی این مورد ها در حال پیگیری است و علاوه بر ایجاد فضای ناامن برای اقدام های واسطه ای غیرقانونی، نهادهای نظارتی هم با جدیت و نهایت دقت موارد را دنبال می كنند. رحمانی افزود: در حوزه فولاد اجرای قراردادهای مستقیم میان شركت های تولید كننده و واحدهای مصرفی در دستور كار قرار گرفته كه این روش را برای برخی محصولات پتروشیمی هم می توان اجرایی ساخت. به قول وی، امروز در شرایط حاضر هرگونه بخشی نگری در عرصه صنعت و ایجاد چالش در راه تولید به شكلی اجحاف در حق مردم است و لزوم دارد برخورد لازم با آن صورت گیرد.
عملكرد جهادی و ستودنی واحدهای پتروشیمی كشور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سال قبل صنایع پتروشیمی عملكردی كاملاً جهادی داشته و در حوزه تولید، تامین نیاز داخلی، صادرات و بیشترین ارز صادراتی وارده به كشور؛ بهترین عملكرد ممكن را از خود بروز داده اند. رحمانی تصریح كرد: امروز در شرایط سخت باید همدیگر را درك و لازم است همه پیشامدهای ممكن را در حوزه تولید برای روزهای آتی پیشبینی و تصمیمات سازنده را اتخاذ نماییم. وی خاطرنشان كرد: مسائل و دغدغه های صنعت گران، ضروری می باشد در یك بازه زمانی مشخص حل و فصل شوند. حمایت از ساخت داخل رحمانی پشتیبانی از "نهضت ساخت داخل" را یك امر واجب در شرایط موجود كشور بیان كرد و ضمن پیشنهاد راه اندازی نمایشگاه دائمی داخلی سازی قطعات و تجهیزات پتروشیمی، اظهار داشت: قطعات پتروشیمی دارای حساسیت ها ویژه ای هستند كه با رعایت همه استانداردها و انجام تست های مربوطه می توان در این حوزه هم به تولیدات داخلی اعتماد كرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در انتها با اشاره به فعالیت های موثر انجمن صنایع پتروشیمی كشور، تصریح كرد: تشكل های بخشی خصوصی باید همه ظرفیت های ممكن را برای تثبیت و توسعه صنایع درون حوزه ای خود بكار ببندند و در این ارتباط وزارت صنعت حمایت های لازم را انجام خواهد داد. ۲۲۶۲۲۶

1398/04/05
01:19:44
5.0 / 5
4520
تگهای خبر: آنلاین , خودرو , ساخت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز