ارزش پوند به پایین ترین سطح در ۵ ماه اخیر رسید

ارزش پوند به پایین ترین سطح در ۵ ماه اخیر رسید سنج نیوز: ایسنا به نقل از رویترز نوشت: افزایش احتمال نخست وزیری بوریس جانسون با واكنش منفی بازار ارز مواجه گردید.


بنظر می رسد كه سایه برگزیت بر سر اقتصاد انگلیس هنوز دفع نشده است و این دفعه افزایش شانس بوریس جانسون، شهردار لندن و وزیر خارجه سابق انگلیس برای تصاحب كرسی نخست وزیری این كشور موجب رسیدن ارزش پوند به پایین ترین سطح خود در طول سال جاری میلادی شد. جانسون گفته است كه در صورت نخست وزیر شدن در ماه اكتبر انگلیس را چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهدنمود. ماساشی هاشیمیتو، تحلیل گر ارشد بانك میتسوبیشی اظهار داشت: در صورتیكه بیشتر ارزهای مهم جهانی امروز دارای نوسانات بسیار محدودی بودند بنظر می رسد روند معاملات پوند نشان دهنده افزایش حس نااطمینانی به چگونگیبرگزیت خواهد بود.
شانس پیروزی بوریس جانسون برای در اختیار گرفتن منصب نخست وزیری بعد از آن افزایش یافته است كه وزیر بهداشت انگلیس كه یكی از كاندیداهای جایگزینی ترزا می، نخست وزیر مستعفی انگلیس بود اعلام نمود از بوریس جانسون حمایت خواهدنمود. در معاملات سه شنبه بازارهای ارزی، هر پوند به ۱.۲۵۳۲ دلار عقب نشست كه در طول پنج ماه و نیم اخیر بی سابقه بوده است. در ایام پیش رو امكان دارد ارزش پوند بیشتر از پیش كم شود خصوصاً اگر بانك مركزی انگلیس تصمیم جدیدی درباب نرخ بهره در نشست آخر این هفته خود بگیرد. در مقابل سایر ارزهای جهان، هر پوند با ۰.۲۹ درصد كاهش به ۱۳۵.۶۵ ین ژاپن رسید. در مقابل دیگر ارزهای مهم اروپایی یعنی فرانك سوئیس و یورو، پوند با عقب نشینی مشابه ۰.۱۸ درصدی به ترتیب به ازای ۱.۲۴۹۸ فرانك و ۱.۱۱۵۲ یورو مبادله شد. عقب نشینی پوند در مقابل دلار كانادا و یوان چین نیز هر چند خفیف تر از ارزهای اروپایی اما به میزان قابل توجه ۰.۱۳ درصد بود تا هر پوند به ازای ۱.۶۷۸۹ دلار كانادا و ۸.۶۷۶۵ یوان مبادله شود. پوند تنها در مقابل دلار استرالیا پیشروی كرد به شكلی كه با ۰.۲ درصد افزایش به ازای ۱.۸۳۲۵ دلار استرالیا مبادله شد. ۲۲۳۲۲۳


منبع:

1398/03/28
13:47:28
5.0 / 5
4511
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز