سی ان ان به نقل از منابع كاخ سفید:

اختلاف میان كشورها در مورد واكنش به اتفاقات ایران

اختلاف میان كشورها در مورد واكنش به اتفاقات ایران به گزارش سنج نیوز تنش ها میان آمریكا و اروپا در مورد چگونگی واكنش به اتفاقات اخیر ایران افزایش یافته است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری سی ان ان به نقل از چند مقام كاخ سفید، نوشت: در حالی كه آمریكا و اروپا همگی از اعتراضات اخیر در ایران حمایت می كنند، در مورد تحلیل این كه شرایط كنونی به كجا می انجامد و ارزش استراتژیك حمایت علنی از این اعتراضات با یكدیگر اختلاف دارد.

به گفته این مقامات، دولت ترامپ تابحال همه تلاش خویش را برای حمایت لفظی از اعتراضات اخیر ایران انجام داده است.

اختلاف بوجود آمده میان آمریكا و اروپا ممكن است در نشست فوری شورای امنیت كه مقرر است در ساعت 23: 30 دقیقه به وقت تهران برگزار شود، خویش را نشان دهد.

پیشتر مایك پنس معاون دونالد ترامپ از مواضع غیرقاطعانه متحدان اروپایی آمریكا در مورد اعتراضات ایران انتقاد كرده بود.

برخی منابع آگاه به سی ان ان گفتند كه آمریكا معتقد می باشد پشتیبانی از معترضان از نظر اخلاقی كار درستی است؛ چون كه مردم در حال به خطر انداختن جان خود برای دستیابی به آزادی هستند و در این وضع نباید در مورد موضع آمریكا نگران باشند.

اما به قول این منابع آگاه، آمریكا همینطور این اعتراضات را به علت این كه آن را تضعیف رژیم حامی تروریسم می داند در جهت منافع خود می بیند.

برخی دیپلمات ها به سی ان ان گفته اند در حالی كه كاخ سفید به صورت شفاف اعلام نكرده است كه آیا از تغییر رژیم در ایران حمایت می كند، برخی متحدان اروپایی آمریكا حمایت های مداخله جویانه آمریكا از اعتراضات ایران را در جهت دستیابی به این هدف می داند و انتظارات آمریكا را غیر واقع گرایانه توصیف كردند.

یك دیپلمات فرانسوی در پاسخ به این سوال كه چرا فرانسه حاضر نشده است تا بیانیه مشتركی كه قرار بود برخی كشورهای اروپایی و آمریكا امضا كنند را امضا كند؟ اظهار داشت: در این مورد مثل همه موارد مربوط به دموكراسی و حقوق بشر، فرانسه در جهت چارچوب های اتحادیه اروپا حركت می كند.

مقامات ارشد دولت ترامپ همینطور اعلام نمودند كه ركس تیلرسون وزیر خارجه آمریكا در ابتدا كوشیده است تا چند كشور اروپایی را قانع كند بیانیه ای را در پشتیبانی از اعتراضات اخیر ایران امضا كنند.

به گفته این مقامات، در حالی كه هیچ یك از سوی ها در مورد مفاد این بیانیه اختلافی نداشتند طرف های اروپایی ترجیح دادند تا بنا به دلایلی به صدور بیانیه با استفاده از اتحادیه اروپا رضایت دهند.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، نماینده ایران در سازمان ملل اقدامات مداخله جویانه فاحش دولت آمریكا را در تناقض با قواعد حقوق بین الملل دانست و اعلام نمود: دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد همه كشورها چنین سیاست ها و سخنان خطرناكی را محكوم كرده و از دولت ایالات متحده بخواهند مسئولانه عمل كنند و بر اصول منشور ملل متحد و حقوق بین الملل پایبند بمانند.



 

1396/10/15
19:34:38
5.0 / 5
5543
تگهای خبر: آمریكا , ایران , ترامپ , اخبار روز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز