یك منبع نزدیك به وزیر خارجه پیشین آمریكا:

جان كری از زمان خروج آمریكا از برجام با مقامات ایرانی صحبتی نكرده است

جان كری از زمان خروج آمریكا از برجام با مقامات ایرانی صحبتی نكرده است سنج نیوز: پایگاه خبری شبكه سی ان ان با انتشار ویدیوی اظهارات جان كری در نقد تصمیم دونالد ترامپ برای خارج كردن آمریكا از توافق هسته ای یك فكت چك برای ادعای شب گذشته دونالد ترامپ در خصوص نقض قانون لوگان توسط كری و كارشكنی وی در برقراری تماس ایران با آمریكا نمایش كرده و این ادعا را به نقل از یك منبع مطلع نزدیك به كری رد كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی شبكه سی ان ان، ویدئویی از سخنان جان كری منتشر نمود كه جان كری، وزیر امور خارجه پیشین آمریكا تصمیم دونالد ترامپ برای خارج كردن آمریكا از توافق هسته ای را مورد انتقاد قرار داده و می گوید: این اقدامی خطرناك و غیرعاقلانه است و مبتنی بر هیچ راهبردی نیست كه بتواند كشورهای دیگر را برای پشتیبانی از آن سر یك میز جمع كند و بیشتر بر كارزاری استوار است كه او [دونالد ترامپ] آنرا دنبال كرده است اما بر هیچ یك از اهدافی كه آنها را ترسیم كرده است تكیه ندارد؛ البته اگر اهدافی در كار باشند.
وی ادامه داد: این كه بگوییم این توافق بدترین توافق است، سبب نمی گردد كه واقعاً بدترین توافق باشد.
سی ان ان در ادامه به نقل از یك منبع مطلع نزدیك به جان كری بیان كرد كه وی از زمانی كه دونالد ترامپ اعلام كرد، كه آمریكا از توافق هسته ای خارج می شود، با مقامات ایران صحبتی نكرده است.
این منبع مطلع در ادامه اظهار نمود: جان كری، پیش از خروج آمریكا از توافق هسته ای، با ایرانیان ارتباط برقرار می كرد تا از آنها بخواهد در توافق بمانند.
او همینطور این مورد را كه كری ایرانیان را از مذاكره با ترامپ دلسرد كرده باشد، رد كرد و اظهار داشت كه كری در آن زمان [خروج آمریكا از برجام] از همه تقاضای گفتگو و به كار بستن دیپلماسی داشت.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، یك سخنگوی جان كری هم در واكنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، اعلام نمود كه هر چیزی كه رئیس جمهور ترامپ امروز گفت، صرفاً غلط است؛ ختم ماجرا.
این سخنگو افزود: او درباره واقعیت ها اشتباه می كند، درباره قانون اشتباه می كند و متأسفانه درباره نحوه استفاده از دیپلماسی برای امن نگه داشتن آمریكا هم در اشتباه بوده است.
سخنگوی وزیر امور خارجه پیشین آمریكا خاطرنشان كرد: كری به مذاكره بر سر یك توافق هسته ای كمك كرد كه برای حل یك مشكل دشوار، كارآمد بود. جهان در آن زمان از آن حمایت كرد و الان هم از آن حمایت می كند. ما امید داشتیم كه رئیس جمهور به جای حمله به پیشینیان خود با اهداف نمایشی، روی حل مسائل سیاست خارجی آمریكا متمركز شود.




منبع:

1398/02/20
22:06:41
5.0 / 5
4916
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز