در دیدار با سفرای اروپایی

عبدالمهدی: بخشی از تحریم های آمریكا ضد ایران نخواهیم بود

عبدالمهدی: بخشی از تحریم های آمریكا ضد ایران نخواهیم بود به گزارش سنج نیوز نخست وزیر عراق در دیدار با سفیران سه كشور اروپایی با اشاره به اینكه تنها چاره مشكلات گفتگو و تفاهم است اضافه كرد: موضع عراق این است كه بخشی از تحریم های آمریكا ضد ایران نخواهیم بود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از دفتر نخست وزیری عراق سفیران انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد به دیدار عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق رفتند و در ارتباط با روابط عراق و اتحادیه اروپا و همینطور آخرین تحولات منطقه با عنایت به تنش میان آمریكا و ایران بحث و تبادل نظر كردند.
عبدالمهدی در این دیدار تصریح كرد: عراق به دنبال ایجاد همكاری با تمام همسایگان، كشورهای عربی، كشورهای منطقه و تمام كشورهای جهان همچون ایران و آمریكا است. روابط عراق می تواند در تقویت امنیت و ثبات و همینطور شكوفایی اقتصادی منطقه و جهان سهیم باشد و سفرهای من به كشورهای منطقه و اروپا در این راستا است.
وی با اشاره به اینكه این روابط متوازن تأثیر مثبتی بر ثبات داخلی عراق داشته است اضافه كرد: عراق بر این باور است كه گفت و گو و تفاهم تنها راه برای حل اختلافات كشورهای همسایه است و این كشور وارد هیچ محوری نخواهد شد، علاوه بر این موضع علنی عراق این است كه بخشی از تحریم های آمریكا ضد ایران نخواهد بود.

نخست وزیر عراق همینطور بر لزوم كوشش برای ایجاد ثبات در منطقه، كاهش بحران ها و دوری ملت ها از خطرات بی ثباتی و ناامنی تصریح كرد.
از جانب دیگر سفرای سه كشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با اشاره به اینكه دیدگاه اتحادیه اروپا در ارتباط با بحران های منطقه همانند دیدگاه عراق است، از نقش عراق در منطقه و سیاست متعادل آن تقدیر كردند.




1398/02/20
13:21:26
5.0 / 5
4269
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز