موسوی: حقوق بشر در منطق آمریكا به كالایی برای خرید و فروش بدل شده است

موسوی: حقوق بشر در منطق آمریكا به كالایی برای خرید و فروش بدل شده است سنج نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه در واكنش به همتای آمریكایی اش اظهار داشت كه واشنگتن از این مساله بعنوان كالایی برای خرید و فروش استفاده می نماید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در واكنش سخنان اخیر به همتای آمریكایی خود اظهار داشت: از نظر آمریكا، مواضع حقوق بشری كه قبلاً ابزاری سیاسی بود، حالا به كالایی برای خرید و فروش هم تبدیل گشته است.
مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا اخیرا در اطلاعیه ای در صفحه توئیتر خود، با نام بردن از برخی افراد بازداشتی در ایران و آنچه كه "اعتراض صلح آمیز به حجاب اجباری" خواند، اصرار كرد كه آمریكا به شدت سخت گیری مقابل بانوانی كه "حامی حقوق بشر هستند" را محكوم می كند.
سیدعباس موسوی اظهار داشت: برای همه دنیا روشن شده كه رژیم آمریكا نه اعتقادی به حقوق بشر دارد و نه از هیچ وجاهت اخلاقی و مشروعیتی برای دخالت در اینگونه مسائل برخوردار می باشد تا ژست حقوق بشری بگیرد. سكوت شرم آور وزارت خارجه آمریكا در قبال گردن زدن و به صلیب كشیدن ۳۷ نفر فعال سیاسی و اقلیت مذهبی در عربستان جدیدترین مثال برای این واقعیت است كه از نظر آمریكا، مواضع حقوق بشری كه قبلاً ابزاری سیاسی بود، حالا به كالایی برای خرید و فروش هم تبدیل گشته است.
موسوی اضافه كرد: تروریسم اقتصادی آمریكا بوسیله تحریم های كور مقابل یك ملت بزرگترین و گسترده ترین نقض حقوق اقتصادی و اجتماعی بشر است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اشاره كرد: رعایت حقوق بشر برای همه كشورها لازم است؛ ولی آمریكا با پرونده سیاهی كه به لحاظ حقوق بشری در داخل و خارج آمریكا دارد، لزوم دارد یك بازبینی فوری در این خصوص انجام دهد. نقض مستمر حقوق اقلیت های نژادی و مذهبی در داخل آمریكا و صادرات میلیاردی اسلحه برای كشتار غیر نظامیان تا شكنجه در زندان های مخوف و اعمال یكجانبه تحریم های بی رحمانه مقابل سایر ملت ها تنها قسمتی از این كارنامه است. ایرانی ها نیازی به حمایت های فریبكارانه و جنگ افروزانه آمریكا ندارند.




منبع:

1398/02/11
20:09:46
5.0 / 5
4433
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز